کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

بازار ارز دیجیتال علیرغم تمام افت و خیزهایی که دارد هم چنان برای معامله کنندگان سودآور است. در واقع، نوسان این بازار دقیقا همان چیزی است که آن را به یکی از سودآورترین بازارهای حال حاضر تبدیل می‌کند. چندین رویکرد با معامله کریپتو وجود دارد و معامله کنندگان با تجربه می‌دانند که چطور از این رویکردها استفاده کنند.


اما برای معامله کنندگان مبتدی یا کسانی که برای اولین بار می‌خواهند معامله انجام دهند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا بازار ارز دیجیتال آنقدر مهربان هست که از این افراد استقبال کند؟ فرصت های بسیار زیادی برای کسب سود وجود دارد اما این فرصت ها فقط در دسترس کسانی است که چیزهای جدید را امتحان کنند.

در این مقاله به یکی از روش های موجود برای تمام معامله کنندگان با هر سطح تجربه و مهارتی که دارند می‌پردازیم: ربات های معاملاتی.

انجام معاملات به صورت دستی چگونه است؟

طبق گفته های صاحب نظران حوزه معاملات نظیر الکساندر الدر و جسی لیورمور، معامله هنر تسلط بر احساسات خود می‌باشد. کنترل احساسات بخش بسیار مهمی است اما سخت‌ترین بخش، شناخت و درک دقیق کاری است که انجام می‌دهید.

معامله به معنای صبر کردن برای فرصت خرید و فروش است. معامله اساسا صبر کردن است و نه چیز بیشتر، و به همان میزان که به نظر می‌آید کسل کننده است. اگر می‌خواهید سود کنید، باید فرصت های معاملاتی در دارایی های مختلف را پیدا کنید و تا زمانی که بازار فعال و باز است، نزدیک پایانه معاملاتی خود بایستید. انجام معاملات یک شغل تمام وقت است و نیازمند این است که تمام روز و حتی بعضی شب ها به نمودارها خیره شوید.

اکثر معامله کنندگان از یک سیستم معاملاتی پیروی می‌کنند: مجموعه قوانینی که سیگنال های خرید و فروش را بدون هیچ ابهام یا عوامل شخصی قاعده مند می‌کند. این سیگنال ها توسط اندیکاتورهای تکنیکال تعیین می‌شوند. نباید این قوانین را نقض کند، در غیر این صورت معامله کننده با انجام معامله های بد، سرمایه خود را از دست خواهد داد و به نوعی می‌توان گفت که زود وارد و دیر خارج می‌شوند. به همین دلیل است که داشتن برنامه معاملاتی برای تعیین دارایی مورد نظر برای خرید و قیمت های خرید و فروش امری ضروری است.

هر استراتژی معاملاتی فعالی باید بر اساس اندیکاتورهای معاملاتی و محاسبات دقیق قیمت، حجم معاملات یا قراردادها و تعهدات باشد. شغل معامله کننده بسیار فنی است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که الگویی پیدا کنید که با استراتژی شما مطابقت داشته باشد. این کار برای اکثر افراد کسل کننده است و به سال ها تمرین و ضررهای زیادی نیاز دارد. نگاهی مختصر به الگوهای رایج اقدامات معاملاتی می‌اندازیم.

graphic

بررسی دقیق تر فرآیند معاملاتی

برای شروع معامله، باید قدم های مشخصی بردارید. این مراحل را با ذکر توضیح بیان می‌کنیم.

سوالات خود را در فروم میهن بلاکچین بپرسید

 

۱. دارایی مورد نظر را پیدا کنید

دارایی مورد نظر خود که به نظر شما از لحاظ قیمت و سودآوری جالب است را پیدا کنید. در این خصوص اصطلاح مخصوصی به اسم نسبت ریسک به پاداش (نسبت زیان به سود) وجود دارد. این نسبت نشان می‌دهد چه مقدار پول می‌توانید در معامله از دست بدهید. معامله خوب هنگامی انجام می‌شود که مقدار سود بیشتر از ضرر باشد.

برای مثال اگر دارایی را ۱۰۰ دلار خریده باشید و اندیکاتورهای آن نشان دهد که قیمت آن ۱.۵ برابر افزایش یا ۰.۷۵ برابر کاهش می‌یابد بدان معنا است که می‌توانید ۵۰ دلار سود یا ۲۵ دلار ضرر کنید. نسبت فوق در این مورد یک به دو می‌باشد و پاداش بیشتر است. اگر پاداش کمتر از ضرر باشد نباید این معامله را انجام دهید.

۲. تخمین احتمال دستیابی به نتیجه مورد نظر

پس از انجام تحقیقات، باید احتمال دستیابی به نتیجه مورد نظر خود را تخمین بزنید. اگر نسبت ریسک به پاداش مثبت است اما میزان سود معامله ۱۰۰ دلاری ۲۰ درصد می‌باشد، بدان معنا است که با نسبت یک به دو، در هر ۱۰ معامله ۱۰۰ دلار از دست می‌دهید.

۳. تعیین سقف سفارش

اگر هردو مورد احتمال و نسبت خوب بود، می‌توانید معامله را شروع کنید. قیمت سفارش را تعیین می‌کنید و انتخاب می‌کنید که می‌خواهید فروش یا خرید استقراضی انجام دهید. خرید استقراضی، خریدی است که با هدف فروش با قیمت بیشتر از خرید انجام می‌شود. فروش استقراضی نیز قرض گرفتن دارایی از صرافی یا کارگزاری، فروش و سپس بازخرید آن هنگام رسیدن قیمت به مقدار مورد نظر است.

سفارش با هر قیمتی و بلافاصله قابل انجام است. یا می‌توان محدودیت سفارش تعیین کرد و سپس سفارش با رسیدن قیمت به مقدار مورد نظر انجام خواهد شد. تعداد محدودیت های سفارش فقط محدود به حجم حساب معاملاتی می‌باشد و تا زمانی که پول داشته باشید می‌توانید معامله انجام دهید.

۴. تعیین توقف سفارش ها

پس از ورود به معامله و تعیین سفارش خود، باید به تعیین توقف سفارش ها نیز فکر کنید. در مواردی که معاملات طبق انتظارات شما پیش نروند، توقف سفارش ها با محدود کردن ضررهای بالقوه از حساب شما محافظت می‌کند، اما تعیین این مورد اجباری نیست.

۵. تا قیمت مورد نظر خود صبر کنید

هنگامی که قیمت به مقدار مورد نظر شما رسید وقت آن رسیده است که در صورت خرید استقراضی، دارایی را بفروشید یا در صورت فروش استقراضی، دارایی را بخرید. باید یک سفارش دیگر نیز بدهید و به خودتان بستگی دارد که سفارش محدود انجام دهید یا سفارش معمولی.

۶. سود کسب کنید و از اول شروع کنید

پس از کسب سود، زمان آن رسیده است که به دنبال معامله دیگری باشید. چرخه زندگی معامله کننده اینگونه است.

اگر نخواهید سال ها صرف آموختن معاملات نکنید چه راه دیگری دارید؟

ربات های تریدر

راهکار ساده برای کسانی که نمی‌خواهند زمان خود را صرف نشستن جلوی رایانه کنند، خودکار کردن این فرآیند با استفاده از ربات های معاملاتی است. این نرم افزارهای کوچک با پیروی از استراتژی از قبل مشخص شده، فرآیند انجام معامله را به طور خودکار طی می‌کند. این ربات ها بر اساس اندیکاتورهای تکنیکال، معاملات خوب را پیدا می‌کنند و سپس خودشان ارز دیجیتال را خرید و فروش کرده و برای شما سود کسب می‌کنند. حتی اگر روش مناسب انجام معامله را هم ندانید، ایجاد یک ربات و کسب سود آسان است.

ربات های معاملاتی بسیار زیادی نظیر CryptoHopper، 3Commas، CryptoTrader و Shrimpy وجود دارد، اما طبق تحقیقات ما ربات TradeSanta آسان ترین رابط کاربری را دارد و برای معامله کنندگان مبتدی بسیار مناسب است. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا پس از انجام تنظیمات اولیه، معاملات را شروع کنند. استفاده از این ربات آسان و سریع می‌باشد.

معرفی انواع ربات های تریدر ارزهای دیجیتال 

خودکار کردن امور معاملاتی

ربات TradeSanta یک نرم افزار بر بستر کلود (فضای ابری) می‌باشد. نیازی نیست که این نرم افزار را بر روی رایانه خود نصب کنید. می‌توانید از طریق گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگری به استفاده از این نرم افزار بپردازید. این ربات از طریق API صرافی به صرافی مورد نظر متصل می‌شود و بر اساس تنظیمات موجود، شروع به انجام معاملات می‌کند. ترید سانتا از ابزاری نظیر سیگنال های معاملاتی همراه با فیلترهای مختلف استفاده می‌کند تا فرصت های معاملاتی را پیدا کند.

screenshot-trade-Santa

فیلترهای موجود در ترید سانتا برای شخصی سازی این ربات طبق نیازهای شما می‌باشد. شما پارامترها را تنظیم می‌کنید و استراتژی خرید یا فروش و هم چنین جفت های معاملاتی را انتخاب می‌کنید. این ربات هم چنین به شما امکان می‌دهد تا مقدار سفارش های اضافی را نیز انتخاب کنید.

ربات ترید سانتا خستگی احساس نمی‌کند، از نظر احساسی تحت تاثیر شرایط بد بازار قرار نمی‌گیرد و بدون توقف کار می‌کند. هم چنین واکنش آن از انسان بسیار سریع تر است و هنگامی که شرایط ضروری فعال شود، تمام سفارش ها را بلافاصله اجرا می‌کند. می‌توانید این ربات را به صرافی های محبوبی نظیر HitBTC، بایننس، بیتفینکس، بیترکس اضافه کنید و بسیاری از صرافی دیگر نظیر بیتمکس، OKEx و هوبی نیز به زودی به این فهرست اضافه می‌شوند. دانستن این نکته بسیار مهم است که ربات معاملاتی دسترسی مستقیم به سرمایه شما ندارد و فقط سفارش های خرید و فروش را به صرافی ارسال می‌کند.

این ربات در سه نسخه مختلف عرضه می‌شود که  شامل نسخه رایگان و نسخه های پولی می‌باشد. نسخه رایگان به شما امکان ایجاد ۵ ربات را می‌دهد. نسخه پولی نیز ربات های بیشتری ارائه می‌دهد و اگر حساب های زیادی داشته باشید این ویژگی برای شما مفید خواهد بود. هیچ هزینه اضافی به جز کارمزد صرافی ها برای سفارش گذاری وجود ندارد.

  • نسخه رایگان: ارائه ۵ ربات
  • نسخه پایه: ارائه ۴۹ ربات و هزینه ماهانه ۱۵ دلار
  • نسخه پیشرفته: تعداد ربات نامحدود و هزینه ماهانه ۱۰۰ دلار

به خود شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید معاملات را خودتان انجام دهید یا به ربات ترید سانتا بسپرید. با این حال، با استفاده از ربات های معاملاتی نه تنها سود کسب می‌کنید بلکه در وقتتان نیز صرفه جویی می‌شود. معامله کنندگان روزانه پنج ساعت به انجام معاملات اختصاص می‌دهند. بازار ارزهای دیجیتال دائما فعال است. همیشه احتمال دارد که موضوع مهمی را از دست بدهید. از طرف دیگر ربات های معاملاتی همیشه فعال می‌باشند و بدون توقف می‌توانند معامله انجام دهند.

فارغ از تجربه معاملاتی یا زمانی که دارید، ربات ها می‌توانند به شما کمک کنند. این ربات ها می‌توانند هر روز برای شما سودآوری کنند و حتی نیازی نیست که نگران عملکرد آنها باشید. امتحان کردن این ربات ها به مهارت یا هزینه ای نیاز ندارد. شاید به دنبال آن چیزی که بودید دست یافته اید.

تمام مطالب این مقاله صرفا برای کسب اطلاعات بیشتر شما بود و هیچکدام از این مطالب نباید به عنوان مشاوره سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی