کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

باینری آپشن در ابتدا با call و put ساده شروع شد و پس از آن با گذشت زمان این بازار هر روز پخته تر شد و آپشن های جدیدی به آن اضافه شد. برای یه نفر که قصد ورود به این بازار رو داره خیلی ضروریه که در ابتدا با همه امکانات و انواع آپشن های موجود در این بازار آشنا بشه.

معاملات باینری آپشن رو میشه در دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

  • آپشن high/low که در واقع همان call و put معروف هست.
  • Touch Options
  • Boundary Options
  • Short Term expiry Options
  • Pair Option

High/Low Binary Options

این آپشن همان آپشن call و put هست که همه میشناسیم. Call و Put ساده ترین نوع آپشن ها هست. با پیشبینی درست که قیمت در call بالای قیمت اولیه  و در put در زیر قیمت اولیه بسته بشه می توان از 55 تا 85% سرمایه را سود کرد.

مروری کلی بر تجارت باینری آپشن_3

آپشن call موقعی ایجاد میشه که تریدر به این نتیجه برسه که قیمت تا یه زمان مشخص بیشتر میشه. مثلا تریدر آپشن call بر روی eurusd در قیمت 1.38 باز می کنه. یعنی در بازه زمانی از الان تا مثلا نیم ساعت دیگه قیمت از 1.38 باید بیشتر بشه. ممکنه در این بازه حتی پایین تر هم بیاد ولی در پایان این بازه زمانی، باید بالاتر از 1.38 باشه. در این صورت سود می کنه.

آپشن call

مثلا در تصویر بالا که یه نمونه آپشن call رو نشون میده اکسپایر تایم 10 دقیقس. قیمت استرایک 1.38757 هست و تریدر انتظار داره در 10:10 قیمت از 1.38757 بیشتر باشه. اگر این معامله مطابق با انتظار تریدر تموم بشه سودی برابر با 75% سرمایه برای تریدر داره که در اینجا برابر با 75 دلاره.

حالا خودتون آپشن put رو توضیح بدین.

آپشن put

در تصویر بالا با خرید آپشن put  انتظار میره که قیمت در 10:15 در زیر 1.38740 باشه.در اینجا هم سرمایه اولیه 100 دلار بوده و در صورت موفقیت سود حاصل 75 دلاره.

Touch Binary Options

آپشن تاچ به دو نوع تقسیم میشه.

نوع اول آن Touch/No Touch نام داره. در این نوع، تریدر پیشبینی میکنه که قیمت یه سطح مشخص شده را تا یه زمان مشخصی لمس میکنه و یا پیشبینی می کنه که تا آن زمان مشخص قیمت اون سطح مشخص رو لمس نمیکنه.

آپشن Touch No-Touch

در تصویر بالا یک تاچ آپشن خرید شده. تریدر انتظار داره که EURUSD سطح 1.38786 را تا قبل از 11:15 تاچ میکنه. اگه قیمت به اون هدف نرسید، معامله گر سرمایه اولیه اش را از دست میده و اگه هم قیمت 1.38786 رو تاچ کرد به میزان 75% سود کرده است.

نوع دوم آن High Yield Touch نام داره .در نوع دوم از آپشن تاچ مقدار سود در صورت موفق بودن معامله خیلی بیشتر هست. از طرفی ریسک هم بیشتره.

آپشن High Yield

در تصویر بالا مثالی از GBPUSD را در آپشن High Yield مشاهده می کنین. موفقیت در معامله مثال بالا سود 300% داره!!!

Boundary Binary Options

در این آپشن وظیفه تریدر این هست که پیشبینی کنه تا یه زمان معینی، قیمت در یه محدوده مشخصی بسته میشه یا نه؟

آپشن boundary سه قیمت در خودش داره: Upper، Market و Lower. در این نوع آپشن معامله گر میتونه به دو صورت پوزیشن باز کنه: In option و Out option. در آپشن In قیمت در محدوده بالایی باند و در آپشن Out قیمت در محدوده پایینی باند بسته میشه.

آپشن boundary

در تصویر بالا مثالی از آپشن boundary نشون داده شده. همینطور که میبینین اکسپایر تایم 11:30 هست. اگه معامله گر آپشن In رو انتخاب کنه، یعنی انتظار داره که قیمت قبل از اینکه اکسپایر تایم فرابرسه بین 1.38754 و 1.38775  بسته بشه. در صورتیکه آپشن Out انتخاب بشه، به معنای اینه که تریدر انتظار داره که قیمت بین 1.38733 و 1.38754 بسته بشه.

و یه نکته دیگه اینکه مقدارسود و بازگشت سرمایه هم در بروکرهای مختلف متفاوته.

Short Term Binary Options

یه آپشن پرهیجان که اصلا برای تریدرهای پراسترس توصیه نمیشه آپشن کوتاه مدت هست. این آپشن واقعا اعتیاد آوره و در عین حال میتونه در یه زمان واقعا ناچیز سرمایه را ازبین ببره. اکسپایرتایم های این آپشن 30 ثانیه، 60 ثانیه، 2 دقیقه و 15 دقیقه هست. این آپشن از نظر اینکه قیمت کجا باید بسته بشه مانند همان آپشن high/low هست.

سعی کردم انواع آپشن ها را به طور مختصر معرفی کرده باشم. اینکه یه معامله گر کدام نوع آپشن رو انتخاب کنه بستگی به استراتژی و سیستم معامله گریش و البته مقدار ریسکی که می پذیره داره.

آشنایی با Pair Option

از نظر عده ای یکی جذاب ترین ویژگی های باینری آپشن نوع معامله جدید آن یعنی pair option هست.

در پیر آپشن یه رویکرد کاملا جدید و متفاوتی نسبت به باینری آپشن وجود داره و البته این رویکرد جدید با استقبال بروکرها و تریدرها مواجه شد.

واما پیر آپشن چیه؟

در پیرآپشن (pair option) بررسی میشه که چطور یه سهام، کالا یا… نسبت به دیگری معامله میشه. همینطور که از اسمش مشخصه تریدر در پیر آپشن با دو کالا، سهام یا … روبرو میشه. مثلا گوگل در برابر اپل! یا طلا در برابر اپل (apple)

بنابراین اگه قیمت سهام گوگل نسبت به سهام اپل رشد کنه موقعیتی بوده برای خرید آپشن call گوگل به اپل یا به عبارتی (Google vs. Apple)

البته این نکته رو باید بگم که قیمت هر چیز قابل معامله ای بالا میره یا پایین میره به خاطر تغییر قیمتی که در بقیه (نه الزاما همه) اتفاق میفته.

در تصویر زیر سه چارت رو مشاهده می کنین. گوگل، اپل و اپل به گوگل.

آشنایی با pair option

همینطور که در تصویر بالا مشخصه در چارت سمت چپ که اپل به گوگل رو نشون میده، روند صعودیه و در نمودار اپل نیز روند صعودیه اما نمودار گوگل یه بازار رنج رو نشون میده. پیر آپشن در واقع نشون دهنده اینه که تغییرات قیمت یک سهام یا کالا نسبت به سهام یا کالاهای دیگه به چه صورتی هست. در مثال بالا موقعیت برای معامله خرید call در AAPL/GOOG بوده است.

بازگشت سرمایه به شرط صحیح بودن تحلیل و موفقیت معامله مانند همون باینری آپشن معمولیه. مثلا در مثال بالا حدود 85%.

خب شاید این سوال براتون پیش بیاد که پیرآپشن چه مزایایی نسبت به باینری آپشن داره؟

بی تردید مزیت هایی وجود داره که باعث شده تریدرها و بروکرها به پیرآپشن گرایش پیدا کنند.  مثلا:

  • میشه با همون نگاه تکنیکالی که به نمودار باینری آپشن داریم، نمودارهای پیر آپشن را تحلیل کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی