کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

باینری آپشن چیست ؟

باینری آپشن (یا گزینه های باینری – گزینه های دودویی) یک بازار جدید مالی و یک روش عالی برای کسب درآمد در اینترنت است. باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای تجارت آنلاین است. دلیل سادگی آن مشخص بودن مقدار سود و ضرر قبل از انجام معامله است.

کلمه باینری (یعنی صفر و یک) اینجا به معنی این است که معامله گران پس از پایان زمان معامله ، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سودِ از پیش تعیین شده می شوند یا هیچ چیز باز نمی گردد.

کلمه آپشن ( به معنی اختیار) : به صورت سنتی، یک قرارداد آپشن به صاحب آن این اختیار را می دهد که کالای با ارزشی را با قیمتی که از پیش تعیین شده و برای یک دوره مشخص بفروشد یا بخرد. توجه کنید که صاحب کالا متعهد و ملزم به خرید یا فروش در قیمت از پیش تعیین شده نمی باشد، او فقط این اختیار را دارد که این معامله را در صورت تمایل انجام دهد. به همین دلیل است که اینگونه قراردادها را آپشن (اختیار) می نامند.

مبنای موفقیت در باینری آپشن چیست؟

موفقیت در باینری آپشن بر مبنای دو گزینه‌ی بله یا خیر است. به این معنا که شما حاضر به پیش بینی سود این شرکت در این زمان هستید یا خیر؛ چرا که زمان و تاریخ انقضا در باینری آپشن بسیار حائز اهمیت است. اگر درست پیش بینی کنید که در این زمان این شرکت به این سود می‌رسد شما علاوه بر مبلغ گذاشته شده سود تعیین شده را دریافت می‌کنید؛ اما اگر اشتباه پیش بینی کنید شما نه تنها سودی از این نوع معامله نبرده اید؛ بلکه کل مبلغ گذاشته شده برای سرمایه گذاری را هم از دست می‌دهید.

بنابراین شما آپشن یا اختیار دارید که به این سوال جواب بله بدهید و یا خیر که البته گزینه‌های دیگر هم برای سود بردن یا ضرر کردن در این بازار مالی هم وجود دارد. پس از اتمام و انقضای زمان معامله سود یا ضرر به صورت خودکار به حساب معامله کننده اعمال می‌شود.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

در واقع تفاوت فارکس و باینری آپشن از متن بالا مشخص می شود. معاملات باینری آپشن ساده شده ی معاملات فارکس است.

  1. در فارکس و همینطور بازار سهام معاملات می توانند به طور نامحدود باز باشند.
  2. سود و ضرر معاملات از قبل مشخص نیست و بستگی به پیشرفت قیمت دارد.

این دو خصوصیت ساده ، معامله گران فارکس را همیشه به چالش می کشند:

  • در فارکس اگر قیمت به سود معامله گر حرکت کند ، معامله گر هیچ وقت مطمئن نیست که زمان بستن معامله او برای دستیابی به بیشترین سود فرا رسیده یا نه.
  • اگر قیمت هم به ضرر او حرکت کند، متاسفانه اکثر معامله گران با شک به حرکت آن نگاه می کنند و امیدوارند زمانی برسد که قیمت به سود آنها برگردد و ضرر آنها جبران شود.

این دو پارامتر در جمله قبل کار را کمی برای معامله گر پیچیده می کند. به همین خاطر سرعت ناگهانی رشد بازار باینری آپشن و استقبال معامله گران از آن در این چند سال بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای شروع Binary Options

باینری آپشن یا گزینه های دودویی چگونه کار می کند؟

در کل تجارت در بازار باینری آپشن را به 5 مرحله می توان خلاصه کرد:

  1. یک معامله گر موفق نیاز به تمرکز روی بیش از یک بروکر را دارد. می توانید در مورد انتخاب بروکر مناسب از این صفحه مراجعه بازدید کنید: بروکر باینری آپشن در ایران
  2. پس از انتخاب بروکر ، با پر کردن فرم ثبت نام ، یک حساب در آن بروکر باز کنید و مبلغی در حساب تان واریز کنید. در بسیاری از کارگزاران ، حداقل مبلغ سرمایه گزاری حدود 10$ تا 250$ است.
  3. یک سهم ، کالا یا جفت ارز برای ترید انتخاب کنید. محبوب ترین آنها در معاملات فارکس و باینری آشن EUR/USD است.
  4. مبلغ سرمایه گذاری تان را برای هر ترید مشخص کنید. جهت قیمت آن کالا یا جفت ارز را پیش بینی کنید. اگر بالا می رود CALL (بالا) و اگر پایین می رود PUT (پایین) را انتخاب کنید. مقدار سود برای هر ترید بسته به بروکر و نوع معامله از 65% تا 100% خواهد بود.
  5. زمانی که زمان معامله به پایان رسید مثلا بعد از 60 ثانیه ، اگر درست پیش بینی کرده باشید ، این معامله را برده اید. برای مثال با سرمایه گذاری 10$ و 90% سود این معامله ، شما 9 دلار در چند دقیقه درآمد داشته اید.

انواع معاملات باینری آپشن چیست ؟

High-Low یا CALL/PUT : این معروف ترین و محبوب ترین نوع معامله ی باینری آپشن است. در این نوع معامله گران پیش بینی می کنند قیمت بالا می رود یا پایین می آید (قبل از پایان زمان معامله).

آپشن CALL و PUT چیست

مهم ترین عوامل برای هر معامله باینری آپشن ، زمان و قیمت شروع و پایان معامله هستند. سرمایه گذاران حدس می زنند قیمت یک کالا (طلا ، نقره یا سهام یه کومپانی) در پایان زمان انقضا معامله (برای مثال 5 دقیقه یا دوساعت) بالاتر یا پایین تر قیمت شروع معامله خواهد بود.

معامله خرید – CALL Binary Options

مثال: معامله گر در ساعت 12:00 یک معامله خرید یک ساعته باز می کند (یعنی معامله در ساعت 13:00 بسته خواهد شد) با قیمت 1.2$ برای هر سهم. مقدار 100$ هم برای این معامله سرمایه گذاری می کند.

بعد از آن دو اتفاق ممکن است بیافتد:

  • ساعت 13:00 قیمت سهم بالاتر از 1.2$ خواهد بود و معامله در سود تمام می شود. بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد کرده است. با توجه به 85% بازگشت سرمایه ، معامله گر 85$ سود خالص داشته.
  • حالت دوم اینکه قیمت سهم در ساعت 13:00 ، زیر 1.2$ باشد. معامله گر ضرر خواهد کرد و پولی که سرمایه گذاری کرده را از دست می دهد (در این مثال 100$).

معامله فروش – PUT Binary Options

در این مورد معامله گر برعکس بالا ، پیش بینی می کند و امیدوار است که قیمت کاهش یابد.

مثال: معامله گر در ساعت 15:00 یک معامله فروش یک ساعته باز می کند (یعنی معامله در ساعت 16:00 بسته خواهد شد) با قیمت 1.2$ برای هر سهم. مقدار سرمایه گذاری برای این معامله هم 100$ انتخاب می کند.

دو اتفاق ممکنه بیافتد:

  • ساعت 16:00 قیمت سهم پایین تر از 1.2$ خواهد بود و معامله در سود تمام شود. بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد کرده است. با توجه به 85% بازگشت سرمایه ، معامله گر 85$ سود خالص داشته.
  • حالت دوم اینکه قیمت سهم در ساعت 16:00 ، بالای 1.2$ باشد. معامله گر ضرر خواهد کرد و پولی که سرمایه گذاری کرده را از دست می دهد (در این مثال 100$).

انواع دیگر معاملات باینری آپشن چیست ؟

  • One Touch: در این نوع ، تریدر پیش بینی می کند که قیمت یک سهم به قیمت تایین شده بوسیله بروکر خواهد رسید (قبل از پایان زمان معامله). قیمت سهم لازم نیست که بالاتر برود ، فقط کافیست یک تماس کوچک با آن قیمت مورد نظر کارگزار داشته باشد.

گزینه تماس باینری آپشن چیست

برای مثال مقدار EUR/USD در جمعه 1.3500 است. گزینه بالا (call option) یعنی قیمت تا اخر هفته آینده افزایش پیدا می کند تا حداقل به 1.3800 برسد. گزینه پایین (put option) یعنی مقدار EUR/USD در طی هفته آینده کاهش میابد تا حداقل به 1.3200 برسد. در این معامله باینری شما پیش بینی می کنید که قیمت به کدام یکی از این سطوح خواهد رسید.

  • No Touch: این نوع معامله درست شبیه One Touch است. تریدر امیدوار است قبل از پایان زمان انقضا معامله ، قیمت سهم یا کالا از یک مرزی عبور نکند.

گزینه عدم تماس باینری آپشن چیست

برای مثال سهام گوگل $540 است ، پلتفرم بروکر می گوید قیمت عدم تماس (No Touch) سطح 570$ است. اگر قیمت به 570 دلار نرسید در مدت زمان مشخص شده ، شما معامله را برده اید.

  • Ladder: نردبان هم نوعی باینری آپشن است که معامله گر انتظار دارد که قیمت سهم قبل از پایان زمان معامله بالاتر یا پایین تر از مقداری باشد که کارگزار معین کرده. سود این معامله می تواند از 1% تا 500% باشد.
بیشتر بخوانید: انواع معاملات Binary Options

بروکر در در باینری آپشن چیست؟

در باینری آپشن بروکر یا کارگذاری‌هایی وجود دارند که در واقع پلتفرم سرمایه گذاری افراد هستند. هر فردی با ثبت نام در یکی از بروکرها دارای میز معامله و کار می‌شود و از انواع امکاناتی چون تحلیل، آموزش و خرید و فروش بهره مند می‌شود. انتخاب بروکر بسیار مهم است و باید بروکرهایی را برگزینید که از سوی مراجع و سازمان‌های بین المللی در این زمینه تایید شده باشند. انتخاب بروکرهایی که در هیچ سازمان و مراجع نظارتی بین المللی تایید نشده اند و از هیچ قانون و مقرراتی پیروی نمی‌کنند؛ ریسک بالایی است و امکان کلاهبرداری در آن بروکرها از سرمایه گذاران زیاد است. آژانس نظارتی‌ای که بروکرهای تایید شده را معرفی می‌کند Securities and Exchange Commission نام دارد که با مراجعه به این سایت می‌توانید بروکرهای معتبر و تایید شده را پیدا کنید و سرمایه گذاری قانونی و بدون ریسک و خطری را آغاز کنید.

باینری آپشن را باید در بهترین بروکر انجام داد. ولی متاسفانه اکثر بروکرها کلاهبردار هستند ، به طور کل تجارت و داد ستد در اینترنت همراه با جعل و کلاهبرداری است. به همین دلیل انجمن تجارت آمریکا ، به سرمایه گذاران در مورد باینری آپشن هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بروکرهای Binary Options

انتخاب یک بروکر مطمئن باینری آپشن

چه عواملی در انتخاب یک بروکر مطمئن برای تجارت در باینری آپشن موثر است؟

قانون و مقررات

بروکری در باینری آپشن باید انتخاب کنید که دارای مجوز از سازمان‌های نظارتی بین المللی باشد. این تضمین می‌کند که به دستورالعمل های مقامات نظارتی یا تنظیم کننده مالی عمل می‌کنند. در اطلاعیه‌ها و سایت‌های این موسسات نظارتی بین المللی همه ساله این بروکرهای معتبر و دارای مجوز معرفی می‌شوند و در سایت بروکرها نمادهای اعتماد و اطمینان کاربران وجود دارد که آنها می‌توانند با کلیک بر روی این نمادها، بروکرها را راستی آزمایی کنند.

دارا بودن نرم افزار و اپلیکیشن

بروکرهای مطمئن و معتبر دارای نرم افزار و اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند هستند که افراد می‌توانند با دانلود آنها هر لحظه و در هر زمان معاملات تجاری خود را انجام دهند. همچنین سایت این بروکرها دارای رابط کاربری خوبی هستند و به راحتی می‌توانند در هر پلتفرم دیگری چون تبلت و گوشی هوشمند اجرا شوند.

دارا بودن حساب آزمایشی

بروکرها و کارگزاری باینری آپشن معتبر و مطمئن دارای نسخه‌ای آزمایشی (دمو) بر روی سایت خود هستند. که کاربر مبتدی می‌تواند ابتدا معاملات تجاری خود در این بازار مالی را بر روی نسخه‌ی آزمایشی و مجازی تمرین کند. و پس از یادگیری و تسلط کامل بتواند کار خود را در بازار مالی واقعی ادامه دهد. کلیه‌ی تحلیل‌ها، اطلاعات و نمودارهای واقعی و قیمت ارزها در این نسخه‌ی مجازی ارائه می‌شوند و محیطی کاملا واقعی در آنجا شبیه سازی شده است.

پشتیبانی مشتری

انواع زبان‌ها در سایت این بروکرها و کارگزاری‌ها پشتیبانی می‌شود. و از لحظه‌ی شروع با انواع راه‌ها و کانال‌های ارتباطی از جمله چت، ایمیل، تلفن و از طریق شبکه‌های اجتماعی با مشتری و کاربر در ارتباط هستند. و هیچگونه سوال و دغدغه‌ی او را بی پاسخ نمی‌گذارد تا اعتماد و اطمینان کامل مشتری را جلب کنند. ارائه‌ی خدمات پشتیبانی مناسب و حرفه‌ای سبب می‌شود تا مشتریان از خدمات این کارگزاری خاص استفاده کنند.

واریز وجه و برداشت سود

این بسیار مهم است که ابتدا با حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری به این بروکرها و کارگزاری‌ها مراجعه کنید. تا نحوه‌ی پرداخت وجه و واریز سود آنها را راستی آزمایی کنید. با این کار شما فرایندهای مالی و زمانبندی آنها در واریز سود بررسی می‌کنید. در ابتدا با مبالغ بسیار پایین برای سرمایه گذاری در این بروکرها شروع کنید تا از ایمنی و امنیت آنها اعتماد و اطمینان کامل کسب کنید.


چگونه از باینری آپشن می توان کسب درآمد کرد

نویسنده: فریدالدین طباطبایی

خب، حالا که ما اطلاعات اولیه ای از نحوه کار باینری آپشن را در بالا توضیح دادیم، اجازه دهید که یک مثال ساده برای آموزش باینری آپشن بیاوریم:

فرض کنید که تصمیم دارید بر روی جفت ارز یورو دلار با این دیدگاه که افزایش خواهد داشت ترید انجام دهید. قیمت کنونی جفت ارز عدد 1.3000 می باشد و شما معتقدید که بعد از یک ساعت یورودلار به قیمت بالاتری از سطح جاری خواهد رفت.

سپس شما به پلتفرم معاملاتی بروکر خودتان می روید و می بینید که نرخ بازگشت سرمایه (payout) بر روی قراردادهای 1 ساعته ، 79% می باشد. شما بعد از بررسی های مناسب نهایتا تصمیم میگیرید که Call یا Up را انتخاب کرده و با ریسک 100$ این ترید را انجام دهید. در بازار فارکس شما می توانید به صورت مشابه وارد پوزیشن خرید در جفت ارز یورو/دلار شوید.

سناریوی های نهایی پس از انتخاب گزینه Call

قیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته بالاتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.

79$ = 79% * 100$

179$ = 79$ + 100$

شما در حساب خودتان اکنون 197 دلار دارید.

قیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته برابر و یا کمتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.

شما در این معامله می بازید و 100$ از حساب شما کسر می شود.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، میزان ریسک شما محدود به همان مبلغ وثیقه (premium) می باشد. در این معامله شما بیشتر از این مقدار (100 دلار) را از دست نخواهید داد. بر خلاف ترید در بازار فارکس که ضررهای شما اگر قیمت بر خلاف پیش بینی شما حرکت کند می تواند بیشتر از این مقدار شود، میزان ریسک ترید در این باینری آپشن کاملا محدود می باشد.

نرخ بازگشت سرمایه (پی آوت payout) در باینری آپشن:

خب، حالا که ما متوجه چگونگی انجام یک ترید باینری ساده را متوجه شدیم، فکر می کنیم وقت آن باشد که بدانیم پی آوت ها چگونه محاسبه می شوند.

معمولا پی آوت بر اساس سایز سرمایه ای که شما در هر ترید وارد می کنید، توجه به این مساله که شما در هنگام بستن معامله در سود یا ضرر هستید، نوع آپشن معاملاتی و نرخ کمیسیون بروکر تعریف خواهد شد.

در مثال قبل، شما بر روی ترید یورو دلار این معامله را بسته اید که در یک ساعت بعد از ورود شما به معامله قیمت این جفت ارز بالاتر از 1.3000 خواهد بود و بروکر شما به شما پیشنهاد پی اوت 79% را داده است. فرض کنیم که پیش بینی شما محقق شده و شما از این معامله با سود خارج می شوید. بنابراین شما به عنوان پی اوت 79$ می گیرید.

100 دلار (سرمایه اولیه شما) + 79 دلار (97% از سرمایه اولیه شما) = 179 دلار

به نظر ساده است. اما هیجان زده نشوید. شما باید بدانید که یک فرمول برای تمام محاسبات پی اوت نداریم . بر روی پی اوت عوامل دیگری نیز تاثیر دارند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی پی اوت

هر بروکری نرخ پرداخت (پی اوت) مخصوص به خود را دارد. به طور متوسط این نرخ در بین بروکرها بین 70% تا 92% بوده و البته بروکرهایی هم وجود دارد. که 65% نیز می باشند. فاکتورهای مختلفی بر روی تعریف این نرخ تاثیر میگذارد.

بازاری که بر روی آن ترید می شود و زمان انقضایی که انتخاب می شود دو عامل مهم در تعیین نرخ پی اوت می باشند. در حالت معمول، بازارهایی که جریان نقدینگی کمتری دارند و زمان انقضاهایی که بلندتر هستند ، درصد پی اوت کمتری دارند.

همچنین نرخ کمیسیون بروکر عامل دیگری است که بر روی درصد پی اوت تاثیر میگذارد. بعد از این مطالب، بروکرها برای شما و تریدرها فضایی را فراهم می کنند تا شما بتوانید ایده ها و پیش بینی های خودتان را در بازار مورد معامله قرار دهید و بروکرهای باینری آپشن نیز باید بتوانند خودشان را برای این مطلب تنظیم کنند. نرخ کمیسیون در بین بروکرها بسیار متفاوت بوده، اما از آنجایی که تعداد زیادی بروکر سیستم باینری آپشن را ارائه می دهند زیاد بوده و روز به روز نیز در حال افزایش هست، به جهت رقابت بین این بروکرها نرخ پی اوت در گذر زمان افزایش پیدا می کند.

وقتی یک معامله باینری آپشن بسته می شود

همانطور که قبلا گفته شد، باینری آپشن ها معمولا به صورت معاملات “همه یا هیچ” هستند که در آنها پی اوت (سود) یا ضرر تنها در زمان انقضای زمان معامله مشخص می شود، اما برخی بروکرها وجود دارند که در آنها به شما اجازه داده می شود تا یک ترید باینری آپشن را زودتر از موعد سررسید زمانی آن ببندید.

این حالت معمولا به نوع آپشن بستگی دارد، و معمولا در یک مدت زمان و تایم فریم مشخصی قابل اجرا می باشد. (به عنوان مثال بستن زود هنگام 5 دقیقه بعد از باز کردن ترید و تا 5 دقیقه قبل از زمان انقضای معامله قابل اجرا می باشد.) در این حالت بروکرهایی که اجازه می دهند شما زودتر از زمان انقضا معامله خود را ببندید درصد پی اوت کمتری دارند.

وقتی شما در همچین سیستمی ترید کنید معمولا ارزش پی اوت متناسب با میزان و چگونگی حرکت قیمت در مدت زمان معامله تعیین می شود.

به عنوان مثال، وقتی شما گزینه Put یا Down (نزول) را انتخاب می کنید، ارزش این معامله هر چقدر قیمت از قیمت ورود پایینتر برود ، بیشتر می شود. به این معنی که متناسب با فاصله گرفتن قیمت از نقطه ورود، پی اوت شما نیز در زمان بستن بیشتر می شود ( اما بیشتر از ماکزیمم مقدار پی اوت توافق شده نخواهد شد).

سود یا زیان در گزینه های دودویی

بالعکس، اگر قیمت بازار بالاتر از قیمت ورود به ترید نزول برود، پولی که از دست خواهد رفت و ارزش معامله جاری کاهش می یابد و ضرر شما در صورت بستن زودتر از موعد این ترید نسبت به پولی که در انتها از دست میخواستید بدهید (سرمایه اولیه ورود به ترید) کمتر می باشد.

البته در هر دو حالت، مقدار کمیسیون بروکر بر روی مقداری پی اوت در هنگام بستن پوزیشن تاثیر دارد.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید وارد سیستم ترید باینری بشوید، از جستجوی کافی خود و فهمیدن عوامل تاثیر گذار بر درصد پی اوت و مقدار پی اوت بروکر مربوطه آگاه و مطلع بشوید.


مفهوم قراردادهای باینری آپشن چیست ؟

نویسنده: فریدالدین طباطبایی

اصطلاحاتی که در این بخش توضیح داده می شود:

  • Call : خرید
  • Put : فروش
  • Strike Price : قیمت اولیه دارایی
  • Premium : وثیقه یا سرمایه هر معامله

دو نوع قرارداد باینری آپشن وجود دارد : Call یا Put.

آپشن Call – آپشن Put – وثیقه

آپشن Call به سرمایه گذار اجازه می دهد که کالایی را در یک قیمت از پیش تعیین شده بخرد. اگر سرمایه گذار انتظار دارد که کالای مذکور قبل از تاریخ انقضای قرارداد از قیمت اولیه بالاتر می رود، آپشن Call را انتخاب می کند.

از طرف دیگر، انتخاب گزینه Put به خریدار این حق را می دهد که کالایی را که خریده به انتخاب خودش به فروش برساند. بنابراین اگر او فکر می کند که قیمت آن کالا در بازار ، قبل از زمان انقضای معامله به زیر قیمت اولیه نزول خواهد کرد، می تواند آپشن Put را انتخاب کند.

قیمت خرید یک آپشن همچنین به نام (Premium) وثیقه نیز نامیده می شود و زمانی که شما یک آپشن را خریداری می کنید میزان Premium یا همان وثیقه حداکثر میزان ریسک و ضرر احتمالی شما خواهد بود. بنابراین، سود حاصل از ترید یک آپشن مقدار حرکت بازار از قیمت Strike منهای مقدار Premium در زمان انقضا می باشد.

مثالی عملی از استفاده از این قراردادها

به عنوان مثال، فرض کنید شما قصد خرید قطعه زمینی را دارید که قیمت کنونی آن 100,000 دلار می باشد. شما احتمال می دهید تا یکسال آینده قیمت این زمین 30,000 دلار افزایش بیابد، اما شما نمی خواهید 100,000 دلار خود را در این سرمایه گذاری هزینه کنید .

فروشنده زمین به شما پیشنهاد یک قرارداد آپشن در قیمت 100,000 دلار (قیمت اولیه) به مدت یکسال از الان می دهد. او همچنین به شما پیشنهاد مبلغ 5,000 دلار جهت premium (وثیقه) می کند. به این معنی که شما موافقت می کنید بابت این قرارداد به فروشنده 5,000 دلار بپردازید و منتظر بمانید تا ببینید قیمت زمین بالا خواهد رفت یا خیر.

فرض کنید در یکسال، ارزش زمین به 130,000 دلار افزایش می یابد. شما تصمیم میگیرید قرارداد خود را اجرایی کرده و زمین را در قیمتی که قبلا توافق شده بوده (Strike Price) خریداری نمایید. به صاحب زمین 130,000 دلار می پردازید و اکنون شما صاحب زمین هستید. سود شما بر روی معامله این زمین برابر است با قیمت جاری زمین منهای قیمت خرید آن (Strike Price) + مبلغ وثیقه یا بعبارتی :

$25,000 = ($100,000 + $5000) – $130,000

حالت دیگر این است که فرض کنید بعد از یکسال قیمت زمین به 80,000 دلار افت می کند. شما متعهد نیستید که قرارداد را اجرایی کنید و قطعا تصمیم میگیرید که به علت افت قیمت آن زمین را خریداری نکنید. تنها پولی که شما در این صورت از دست خواهید داد همان 5000 دلار وثیقه می باشد که به فروشنده ی آپشن پرداخت کرده بودید. همانگونه که می بینید آپشن ها جایگزین مناسبی برای ترید در بازار هستند، چرا که میزان ریسک آنها محدود است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی