کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

ترید خارج از صرافی های کریپتو در حال تکامل و افزایش است و به همین خاطر سوالات مهمی در این زمینه وجود دارد که در این نوشتار پوشش داده می شود.


۱- ترید فرابورس (OTC) چیست؟

به طور کلی ترید فرابورس (OTC) معامله ای است که مستقیما بین افراد علاقه مند صورت می گیرد و این معامله بدون نظارت صرافی ها انجام می شود.

معاملات OTC شامل گستره وسیعی از دارایی هاست و این دارایی ها می توانند کالا ها و یا ابزار هایی مالی مانند سهام و ماخوذات باشند. بر خلاف صرافی های سنتی، بازار OTC غیر متمرکز است و مکان فیزیکی ندارد. معامله در این بازار ها از طریق شبکه های دلالی صورت می گیرد. تریدر ها ضرورتا به طور مستقیم در این فرآیند درگیر نیستند زیرا آنها در جستجوی مساعدت واسطه هایی مانند بروکر ها یا دفاتر OTC هستند.

دفاتر OTC اکثرا به ترید اوراق بهاداری می پردازند که به دلایل متنوع در یک صرافی رسمی لیست نشده اند. اغلب شرکت های کوچک تر قادر به مطابقت با نیازمندی های لیست شدن در صرافی های رسمی یا پرداخت کارمزد مورد نیاز که بازیگران بزرگ این صنعت اتخاذ می کنند، نیستند. در اینجاست که معاملات OTC وارد صحنه می شود.

این بازار ریسک های معاملات مستقیم بین طرفین را دارد اما از طرف دیگر آزادی و فرصت هایی نیز دارد و به همین خاطر است که معاملات OTC در میان سرمایه گذاران و تریدر های ماهر و حتی در میان غول های مالی روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود. به عنوان مثال Nestle، Bayer، Danone SA و تعدادی از شرکت های برجسته دیگر در حال ترید سهام خود در OTCQX می باشند که سطح بالای سه بازار موجود برای ترید سهام OTC می باشد.

در مورد صنعت ارز دیجیتال، دفاتر OTC در میان افرادی که مایل به فروش مقادیر زیادی کوین هستند مانند ماینر ها یا سرمایه گذاران اولیه کریپتو محبوبیت یافته است. از طرف دیگر، سرمایه گذاران زیادی از جمله افراد معروف موجود هستند که مایل به خرید کریپتو بدون متوسل شدن به صرافی های اصلی هستند.

بازار OTC برای سرمایه گذاران کریپتو به طور خاصی رضایت بخش است. شاید به همین خاطر است که شرکت های اصلی مانند Binance، Coinbase و Circle به باز کردن دفاتر OTC خود درست در جو نزولی کریپتو و زمانی که قیمت بیت کوین و آلت کوین های اصلی دور از حالت خوشبینانه آنها بود، ادامه دادند.

بر طبق برخی از تخمین ها، ترید OTC کریپتو در حال حاضر حجم روزانه بزرگتری از صرافی های اصلی دارد. به عنوان مثال، بازرسان Digital Assets Research و TABB Group دریافتند که بازار OTC حدود ۲۵۰ میلیون دلار تا ۳۰ میلیارد دلار را در ترید های روزانه از آپریل ۲۰۱۸ تا کنون تسهیل کرده است. این در حالی است که صرافی ها در خلال همین دوره روزانه با حدود ۱۵ میلیارد دلار سر و کار داشته اند.

۲- چه کسانی مشتریان اصلی دفاتر OTC کریپتو می باشند؟

ماینر های کریپتو که سود خود را می فروشند بخش قابل توجه ای از فروشندگان بازار OTC را تشکیل می دهند. این در حالی است که صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران موسساتی نیز در میان خریداران هستند.

در اکتبر ۲۰۱۸، دفتر Cumberland OTC که یک واحد ترید واقع در شیکاگو از سازمان DRW Holdings LLC می باشد، اظهار داشت که اکثر معاملات آن در خلال ساعت های کاری آسیا اتفاق افتاده است. کارشناسان سپس به بلومبرگ گفتند که این ممکن است نشانه این باشد که ماینر های واقع در آسیا مانند Bitmain`s Antpool و BTC.com سکه های خود را از طریق معاملات OTC آب کنند.

اما قطعا بازار OTC به دور از وابستگی به ماینر ها می باشد. بنا به تحقیقی که توسط رویترز انجام گرفت، این نوع ترید همچنین شامل سرمایه گذاران ثروتمند، پردازش کنندگان پرداختی ها و به طور فزاینده ای شامل صندوق های سرمایه گذاری نیز می باشد. در سال ۲۰۱۸ بازیگران برجسته این بازار مردانی در میانه دهه دوم زندگی و اوایل دهه سوم زندگی بودند. این ترید ها اکثرا از طریق سرویس های پیام رسان آنلاین مانند تلگرام یا اسکایپ، از طریق بروکر ها یا در دفاتر خاص OTC انجام می گرفتند.

در واقع بعضی از کارشناسان بر این باورند که سرمایه گذاران موسساتی که انتظار می رود صنعت کریپتو را به پذیرش عمومی برسانند بسیار علاقه مند به خرید کریپتو در خارج از صرافی های بزرگ هستند. این اظهارات تا حدودی با اخبار اخیر در مورد ۱۰۰ شرکت برجسته کریپتو مانند Huobi، coinbase و Bithumb که در حال راه اندازی دفاتر OTC خود منحصرا برای مشتریان موسساتی هستند، تایید می گردد.

به طور خلاصه، هر فردی که بخواهد به خرید و فروش مقادیر زیادی کریپتو بدون عبور از مقررات بیش از حد بپردازد، از ترید OTC یا واسطه هایی که در این فضا کار می کنند، استفاده خواهد کرد.

۳- من نهنگ بیت کوین نیستم، پس چرا باید به جای صرافی از بازار OTC استفاده کنم؟

نهنگ بیت کوین

اگر شما در جستجوی نقدینگی بالاتر در ترکیب با سطح مناسبی از ناشناسی هستید، ترید OTC ممکن است راه حل برازنده ای برای شما باشد.

فرض کنید که شما می خواهید مقدار قابل توجه ای آلت کوین را که در سال های آغازین کریپتو ذخیره کرده اید، بفروشید. در این حالت نقدینگی بالا برای دارایی هایتان از همه چیز مهم تر می باشد. کارشناسان بر این نکته توافق دارند که صرافی های اصلی معمولا نقدینگی پایین تر از حد ایده آل دارند. به همین خاطر اگر بخواهید بیشتر سرمایه گذاری کنید، ممکن است ترجیح دهید که از OTC استفاده کنید.

هدف کلیدی دوم برای یک تریدر به حداقل رساندن تاثیر بر بازار می باشد که در نتیجه یک معامله بزرگ در صرافی ها بازار آبستن تغییر می شود. این نکته مربوط به آنهایی که قصد خرید و فروش هزاران بیت کوین را دارند. اگر از ترید OTC استفاده کنید، تراکنش مستقیما انجام می شود و در ثبت سفارشات نشان داده نمی شود. به همین دلیل، قیمت را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

علاوه بر این، اگر در تعداد زیادی بیت کوین یا یک دارایی کریپتویی دیگر سرمایه گذاری می کنید، ممکن است بخواهید از هویت خود محافظت کنید و معامله را ناشناس نگه دارید. در این مورد، عبور از سرویس های صرافی های اصلی و خرید مستقیم دارایی ها از یک طرف مقابل روش خوبی برای اجتناب از توجه غیر ضروری و نگه داشتن معامله برای خودتان می باشد.

در نهایت اگر هم وال بیت کوین نباشید، در صرافی های معمولی مجبورید به محدوده های ترید روزانه و ماهانه خاصی احترام بگذارید. به عنوان مثال، صرافی اصلی ایالات متحده یعنی Coinbase یک محدوده ۱۰۰۰۰ دلار در روز را برای کاربران حرفه ای دارد که می توان آن را تا ۲۵۰۰۰ دلار افزایش داد. همچنین بایننس که یک صرافی موجود در مالتا است یک محدوده روزانه ۲ بیت کوین را برای همه کاربران و ۱۰۰ بیت کوین را برای آنهایی که فرآیند های ضروری احراز هویت را گذرانده اند، ارائه می دهد. همچنان که تریدر های ماهر بیان کرده اند، این محدوده ها را می توان با تقاضای شخصی در این مرحله افزایش داد اما در مورد ناشناس ماندن معامله هیچ کاری نمی توان انجام داد.

۴- چه مقدار کریپتو برای شروع ترید OTC لازم است؟

دفاتر OTC موسساتی راه اندازی شده توسط غول های کریپتو هزینه قابل توجه ای را برای شروع تعیین می کنند اما شرکت ها و واسطه های کوچکتر آستانه های پایین تری دارند.

معمولا این مقادیر کاملا قابل توجه هستند. اجازه دهید با بازیگران اصلی شروع کنیم که اکثرا هدفشان تریدر های موسساتی است. در دفتری که توسط صرافی آمریکایی بیترکس بنیان گذاری شده بود، سرمایه گذاران مجبور به انجام ترید های ۲۵۰۰۰۰ دلاری یا بیشتر بودند. یک صرافی دیگر آمریکایی بنام Poloniex دقیقا همان آستانه را برای تریدر ها دارد.

صرافی بایننس که قبلا در مورد محدوده های روزانه آن بحث شد، اصرار دارد که تنها تراکنش های بزرگتر از ۲۰ بیت کوین را بر روی پلتفرم OTC خود انجام خواهد داد. علاوه بر این، در صرافی آمریکایی Coinbase تنها کاربران انتخاب شده Coinbase Prime که مخصوص سرمایه گذاران موسساتی است، می توانند از نمای ترید OTC استفاده کنند.

اما فضای ترید OTC در شرکت های کوچکتر و در اتاق های گفتگوی خصوصی بسیار راحت تر می باشد. به عنوان مثال Changelly که یک صرافی ارز دیجیتال فوری می باشد و دارایی های افراد را نزد خود نگه نمی دارد، محدوده ۱۰ بیت کوین را برای شروع ترید تعیین کرده است. و در بعضی از چت های تلگرامی، افراد می توانند مستقیما با افراد دیگر معامله کنند.

۵- من می خواهم شروع به معامله کنم. چگونه یک دفتر OTC را انتخاب کنم؟

اگر شما با سیاست های شناخت مشتری و قوانین ضد پول شویی مشکلی ندارید، می توانید شروع به ترید در دفاتری کنید که توسط صرافی های کریپتو راه اندازی شده اند. برای سطح بالاتری از ناشناسی، شرکت های کوچکتر یا معاملات خصوصی را انتخاب کنید.

برای شروع ترید، اول از همه باید توصیف کنید که آیا آماده قبول فرآیند شناخت مشتری هستید و داده های خصوصی حساس خود را برای یک میانجی فراهم می کنید. همچنان که قبلا توضیح دادیم، در دفاتر Coinbase، بایننس و دیگر دفاتر صرافی های اصلی شما احتمالا مجبور به انجام چنین چیزی هستید.

شرکت کردن در معاملات OTC در سرویس های کوچکتر بسیار ساده تر می باشد. به عنوان مثال در Changelly مشتری لازم است که تنها یک ایمیل کاری، یک پسام رسان مناسب برای ارتباطات بیشتر با دستیار بروکر و یک نام کاربری از طریق تقاضا نامه ای که در دفتر آنلاین آن قرار دارد را فراهم آورد.

علاوه بر این اگر در حال کردن با دستیاران بروکر یا طرف مقابل های دیگری هستید، باید به دقت کارکزد های هر تراکنش را بررسی کنید. به عنوان مثال ممکن است این کارمزد ثابت باشد و یا برعکس ممکن است براساس اندازه معامله باشد.

امنیت و نوع انبارشی که دفاتر OTC به کار می برند نیز مهم است. باید توجه داشته باشید که آیا این سرویس برای تریدر ها بیمه فراهم می کند یا نه. اگر دستیار سفارشی در منطقه زمانی شما موجود باشد بسیار مفید است که می تواند به سوالات شما پاسخ دهد و در صورت هر گونه دردسری به شما کمک کند.

در نهایت فراموش نکنید که نظرات را در منابع مورد اعتماد بررسی کنید. اگر در حال کار کردن با دستیار هستید، مهم است بدانید که او برای چه مدتی در این کسب و کار بوده است. شما همچنین می توانید در گوگل جستجو کنید و ببینید که آیا او تنها در OTC کار می کند یا سرویس های دیگری را هم ارائه می دهد.

۶- مشکلات OTC چه هستند؟

مشکلات کاربران ارزهای دیجیتال

مانند هر گونه معامله دیگری باید در اینجا هم نگران کلاه برداران و ریسک های تصفیه باشید. به همین خاطر باید قبل از ترید تحقیق کنید.

منبع مقادیر بزرگ کریپتو گاهی اوقات ممکن است تار باشد. همچنان که یک تریدر ناشناس به رویترز گفت، زمانی که یک هک بزرگ اتفاق می افتد، ترید OTC افزایش فعالیت خواهد داشت. پس زمانی که به طور ناشناس ترید می کنید، همیشه باید مراقب تریدر طرف مقابل و تراکنش های مشکوک باشید.

فروم ها و موضوعات Reddit پر از داستان های غم انگیز در مورد کلاه بردارانی است که از تریدر های ساده لوح سوء استفاده کرده اند و ویدیو هایی جعلی از مقادیر موجودی خود فراهم کرده اند و توافق هایی جعلی ایجاد کرده اند یا از دیگر تکنیک های فیشینگ استفاده کرده اند. مخصوصا هشدار های زیادی در مورد کلاه برداران در Localbitcoins وجود دارد. اما در بسیاری از موارد می توان تنها با روش ساده لغو کردن هر قرارداد مشکوک و یا استفاده از یک واسطه ماهر از گرفتار شدن در دام کلاه برداران اجتناب کرد.

علاوه بر این، اکثر بروکر های OTC یک راه حل حفاظتی قابل اعتماد را هنوز فراهم نکرده اند که ریسک های تصفیه و عملکرد را کاهش دهد. به همین خاطر است که بسیاری از تریدر ها از سرویس های شخص ثالث یا تراکنش های بانکی استفاده می کنند تا قادر به پس گرفتن پول خود در صورت به هم خوردن قرارداد باشند.

۷- این موضوعات چگونه حل می شوند؟

همچنان که بازار OTC تکامل پیدا می کند، شرکت هایی در مورد راه حل های حفاظتی قابل اعتماد و سیستم های مدیریت ریسک کار می کنند.

انتظار می رود که بازار OTC به تریج به رشد خود ادامه دهد و افرادی که در این حیطه کار می کنند در جستجوی روش هایی جدید برای ایمن تر کردن این معاملات هستند. در نتیجه سرمایه گذاران موسساتی بیشتر درگیر کریپتو خواهند شد.

به عنوان مثال Fidelity که پنجمین پلتفرم مدیریت دارایی در جهان است، در حال توسعه انبارش سرد برای نگهداری دارایی ها سازمان های بزرگ ترید OTC کریپتو می باشد. در عین حال، Coinbase سرویس حفاظت خود را با دفتر OTC خود ادغام کرده است و این مشتریان را قادر می کند که از دفتر OTC برای قیمت و تایید ترید ها قبل از انتقال وجوه استفاده نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی