کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

وقتی که صحبت از بازار پرنوسانی مانند بازار ارز دیجیتال می شود، سخت ترین قسمت کار سبک کردن ضرر هایتان می باشد. مخصوصا با توجه به سقوط اخیر بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد به سرعت اهمیت کنترل ضرر را دریافته اند اما متاسفانه بعضی آن را به شیوه سختی آموخته اند و در این راه ضرر زیادی متحمل شده اند. حتی در بازار اخیر، بیت کوین تلاش کرد تا مرز ۱۲۰۰۰ دلار گذشته را بشکند اما اغلب به زیر ۱۰۰۰۰ دلار اصلاح می شد.

حد ضرر

خوشبختانه راه حلی وجود دارد که می توانید به یک صرافی مانند GDAX، بایننس یا بیترکس اعلام کنید که به طور خودکار در قیمت خاصی و یا زیر آن قیمت اقدام به فروش کند. برای آنهایی که با ترید آشنا نیستند، به این مکانیسم توقف حد ضرر گفته می شود. اگر مایل به یک تعریف فنی تر هستید، Investopedia به طور خلاصه و مفید آن را چنین تعریف می کند:

سفارش توقف حد ضرر سفارشی است که به یک بروکر گفته می شود تا یک دارایی را زمانی که به قیمت معینی رسید، به فروش برساند. سفارش های توقف حد ضرر برای محدود کردن زیان یک سرمایه گذار در یک پوزیشن طراحی شده اند. اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران سفارش توقف حد ضرر را برای موقعیت هایی که دارایی هایی را خریده اند و انتظار بالا رفتن قیمت را دارند، مورد استفاده قرار می دهند اما از آن می توان برای محافظت در موقعیت فروش استقراضی نیز استفاده کرد که در آن صورت اگر قیمت به بالای حد خاصی برسد، اقدام به خرید دارایی مورد نظر می شود.

توقف حد ضرر مکانیسمی عالی است و می تواند به روش های مختلفی به ما کمک کند:


حفظ پول ما: با نقد کردن خودکار دارایی های ما در زمانی که قیمت به قیمت خرید ما افت می کند و یا به سطح خاصی افت می کند، از دست رفتن کل سرمایه ما را ممانعت می کند. می توانیم حد ضرر را قیمت خرید خود در نظر بگیریم و حتی کارمزد تراکنش ها را نیز به این قیمت اضافه کرده و حد ضرر را بالاتر در نظر بگیریم.

جلوگیری از اینکه یک موقعیت بد، بدتر شود: باعث می شود که شما بیش از آنچه که مایلید پول از دست ندهید و این یعنی در حالی که امیدوارید سرمایه گذاری شما رشد کند، به خودتان یک محدوده عملکرد می دهید.

کسب حداقل مقداری سود: در حالی که شما منتظرید که کندل استیک سبز بزرگتر شود، توقف حد ضرر مقداری سود را برای شما ضمانت خواهد کرد. اگر نمی دانید که کندل استیک چیست به مقالات مربوط در وبسایت ما یعنی میهن بلاک چین مراجعه کنید.

استراتژی به کار بردن یک توقف حد ضرر خوب باعث می شود که مانند این فرد در شکل زیر حال خوبی پیدا کنید. بله در واقع در پشت توقف حد ضرر یک استراتژی نهفته است.

حد ضرر

تازه وارد ها کورکورانه معامله می کنند و امیدوارند که پولشان از دست نرود اما شما نباید این طور باشید. شما باید از نمودار ها کمک بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. تکنیک های توقف حد ضرر جذابی وجود دارند که می توانند برای شما مفید باشند. توجه شما را به این تکنیک ها در ادامه نوشتار جلب می کنم.

توقف حد ضرر کامل (The Full Stop Loss)

این عمومی ترین نوع توقف حد ضرر (Stop Loss) می باشد. این چیزی است که وقتی افراد دکمه توقف حد ضرر را می بینند، فورا به آن فکر می کنند. این استراتژی سیاه یا سفید است و وقتی که بیدار می شوید بیت کوین ها یا آلت کوین های خود را دارید و یا ندارید.

به عنوان مثال Billy یک بیت کوین دارد و نگران است که فردا که از خواب بیدار می شود، قیمت آن به زیر ۹۰۰۰ دلار برسد. پس او توقف حد ضرر را تنظیم می کند و به صرافی می گوید که زمانی که قیمت بیت کوین به زیر ۹۰۰۰ دلار رسید، به طور خودکار بیت کوین او را بفروشد. مزیت این مکانیسم این است که اگر قیمت به پایین ۹۰۰۰ دلار برسد، Billy دارایی خود را نقد کرده و بیشتر از آنچه که مایل است متحمل ضرر نشده است و بعدا که قیمت پایین تر رفت می تواند اقدام به خرید مجدد کند.

عیب این کار این است که ممکن است قبل از اینکه Billy از خواب بیدار شود، قیمت بیت کوین دوباره به بالای ۹۰۰۰ دلار برسد. در نتیجه او مجبور است که در بالای ۹۰۰۰ دلار دوباره اقدام به خرید کند و این یعنی متحمل ضرر شدن.

توقف حد ضرر ناقص (Partial Stop Loss)

 پس Billy فکر می کند که چگونه به مقابله با عیبی که گفته شد بپردازد. در حالی که جواب بی عیب و نقصی برای آن وجود ندارد اما توقف حد ضرر ناقص می تواند مناسب باشد. باز هم این راه حل سیاه و سفید است، در این حالت Billy تصمیم می گیرد که اگر قیمت زیر ۹۰۰۰ دلار برود، تنها ۵۰ درصد از دارایی او فروخته شود.

اگر بعدا قیمت به ۱۰۰۰۰ دلار رسید، او حداقل می تواند با نصف بیت کوینی که برایش مانده از افزایش قیمت استفاده کند و او انعطاف پذیری بیشتری برای حرکت بعدی خود خواهد داشت. یک احتمال این است که او فورا بتواند خرید دوباره انجام دهد که این منجر به ضرر کمتری نسبت به باز خرید فوری در استراتژی توقف حد ضرر کامل می شود. او می تواند نیم بیت کوین باقی مانده را در صورتی که فکر می کند که قیمت پایین تر می رود به فروش برساند و سپس دوباره آن را در قیمت پایین تری بخرد. به هر حال، اگر او از استراتژی حد ضرر ناقص استفاده کند و قیمت دوباره بالا رود، او باز به نسبت حد ضرر کامل مزیت خواهد داشت.

عیب این کار این است که اگر بیت کوین به زیر ۹۰۰۰ دلار برسد و در آنجا بماند، Billy تنها نصف دارایی خود را نقد کرده است. اگر او بقیه دارایی خود را زیر ۹۰۰۰ دلار بفروشد، در مقایسه با توقف ضرر کامل زیان بیشتری متحمل گشته است.

توقف حد ضرر دنباله دار (Trailing Stop Loss)

تا حالا Billy باید خلاقیت زیادی کسب کرده باشد و با توجه به اینکه احتمال دارد بیت کوین به زودی سقوط کند، او باید فکر کند.

یکی از مشکلات حد ضرر ناقص تشخیص این می باشد که شروع را در کجا تنظیم کنیم. به عنوان مثال فرض می کنیم که قیمت حال حاضر بیت کوین ۱۰۰۰۰ دلار باشد. Billy فکر می کند که آن به ۸۵۰۰ دلار خواهد رسید. او تصمیم می گیرد که یک حد ضرر در ۹۲۰۰ دلار تنظیم کند. به این ترتیب، اگر صبح قیمت به ۸۵۰۰ دلار برسد، او می تواند با ۸۵۰۰ دلار دوباره یک بیت کوین را بخرد و ۷۰۰ دلار باقی مانده را به جیب بزند و یا با آن بیت کوین اضافی بخرد.

اما اگر قیمت تا ۹۰۰۰ دلار پایین رود، پس تنظیم حد ضرر در ۹۲۰۰ دلار کمی پایین بوده و او از مزیت تفاوت بین قیمت فروش و قیمت حال حاضر بیت کوین زیاد استفاده نخواهد کرد. پس برای کنترل کردن این مشکل، Billy تصمیم می گیرد که از استراتژی حد ضرر ناقص استفاده کند و آن را در گستره ای از قیمت های مختلف بین قیمت فعلی و پایین ترین قیمت حد ضرر، توزیع کند. این استراتژی Billy به نظر جامع تر از استراتژی های قبلی می رسد.

به این ترتیب او کم کم پول خود را بیرون می آورد و با برخورد قیمت به حد ضرر ها در نهایت او با ریسک کمتری از معاملات خارج شده است. به عنوان مثال به سناریوی مشابهی توجه کنید، فرض کنید قیمت بیت کوین ۱۰۰۰۰ دلار است و Billy فکر می کند که به ۸۵۰۰ دلار خواهد رسید. اما او مطمئن نیست و می خواهد با محافظه کاری بیشتری عمل کند تا اگر قیمت برگشت و یا تا آن حد پایین نرفت، استفاده ببرد. در یک سناریوی خیلی اساسی به جای تنظیم یک حد ضرر در ۹۰۰۰ دلار، او ممکن است یک حد ضرر را برای فروش ۰.۲ بیت کوین در ۹۸۰۰ دلار تعیین کند. سپس ۰.۲ بیت کوین را برای فروش در ۹۶۰۰ دلار، ۰.۲ در ۹۴۰۰ دلار، ۰.۲ در ۹۲۰۰ دلار و ۰.۲ را نیز برای فروش در ۹۰۰۰ دلار تعیین کند. اگر قیمت به ۹۰۰۰ دلار برسد، او بجای ۲۰۰ دلار مثال قبل در اینجا ۴۰۰ دلار کسب کرده است.

از کدام یک استفاده کنم؟

در جواب این سوال باید گفت که بستگی دارد. هر یک از این سه استراتژی توقف حد ضرر مزیت ها و معایب خود را دارند که در سناریو های بالا توضیح داده شدند. در واقع برای هر استراتژی می توان در مورد نقاط قوت و ضعف آن صحبت کرد. در واقع باید گفت که استراتژی مورد استفاده شما برای ترید کوتاه مدت یا فروش استقراضی در بازار خرسی بستگی به اعتماد شما به قیمت احتمالی بیت کوین در آینده ای نزدیک خواهد داشت.

منابعی برای کمک به شما 

حد ضرر

ترید یک بازی ذهنی است. در بسیاری از مواقع شما سعی در غلبه بر بیت کوین و یا باهوش تر عمل کردن از بازار ندارید اما ممکن است فکر کنید که در حال انجام دادن چنین کار هایی هستید. اما در واقع، اکثر اوقات این بازی یک جنگ روانی بین منطق و احساسات شما است. حد ضرر ابزاری برای کمک به شما در کم شدن ریسک می باشد و در زمان آشفتگی بازار بیت کوین و ارز دیجیتال یقینا به شما کمک خواهد کرد. اما وقتی که از لحاظ روانی خود را تضعیف می کنید، در نهایت با اشتباهات گرانی مواجه خواهید شد. این اشتباهات شامل فروش بسیار زود، بازخرید خیلی زود، بازخرید در ضرر و سپس پایین رفتن بیشتر قیمت و ضرر بیشتر و غیره می باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی