کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

در ادامه آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال در این مقاله به بررسی ربات های تریدر و نحوه استفاده صحیح از آنها می پردازیم. همانطور که از نام آن پیداست؛ ربات ها در حقیقت کدهای نوشته شده ای هستند که با توجه به دستوراتی که برای آنها نوشته شده، به صورت خودکار امور مربوط به ترید را برای شما انجام میدهند. اما چقدر این ربات ها قابل اعتمادند و چطور باید از آنها استفاده کرد، سوالاتی است که در این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید.


۱- چه چیزی ربات های تریدر ارز دیجیتال را آنقدر خاص می کند؟

آنها می توانند به طور خودکار معاملات را برای شما انجام دهند و با توجه به اینکه دائما ویژگی های جدیدی به این برنامه ها اضافه می شود، آنها به مرور زمان تکامل می یابند و دارای پیچیدگی بیشتر می شوند. ربات های تریدر اغلب از الگوریتم ها برای شناسایی روند ها و تعیین زمان ترید استفاده می کنند. این ربات ها سال هاست که در بازار های فارکس، سهام و کالا حضور دارند و حالا برای ورود به جهان کریپتو رقابت می کنند.

در حالی که تغییر قیمت در بازار های سنتی می تواند در حد کسری از  یک سنت باشد اما این تغییرات در جهان ارز دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می باشد. ربات تریدر مناسب برای تریدر ها موقعیتی را فراهم می آورد که بازار را ۲۴ ساعته مدیریت کنند و از دارایی های خود در حالی که در خواب هستند و یا به دور از میز کار خود هستند، مرافبت نمایند.

بعضی از این ربات ها رایگان هستند، در حالی که بعضی دیگر کارمزد هایی اساسی را به صورت ماهانه و بسته به تعداد ویژگی هایی که کاربر انتخاب می کند، بر کاربر تحمیل می کنند. چیزی که یک ربات را خاص می کند در واقع کاربرد آن، سطح تحلیلی که به تریدر ارائه می دهد و تعداد صرافی هایی است که آن ربات پشتیبانی می کند.

اگر این ربات ها کار خود را به درستی انجام دهند به تریدر ها کمک می کنند که در حرکت های بازار پیش قدم باشند و زودتر از بقیه عمل کنند. این ربات ها می توانند بر اساس پارامتر های توسعه دهندگان و یا خود تریدر ها معامله کنند. بعضی از ربات ها دارای این قابلیت هستند که معاملات تریدر ها و تحلیلگران حرفه ای را کپی کنند و استراتژی های آنها را اعمال کنند. ربات ها بهترین عملکرد این افراد را به طور کامل ارزیابی می کنند.

۲- ربات ها چگونه می دانند که باید چکار کنند؟

معاملات این ربات ها بر اساس تحلیل است نه بر اساس احساسات و این برای تریدر هایی که در معرض حمله ناگهانی ترس و وحشت هستند، مفید خواهد بود. ربات های موجود معمولا بر اساس الگوریتم های تنظیم شده ای کار می کنند که اغلب توسط توسعه دهندگان سازماندهی شده اند. بنابراین موفقیت آنها اغلب منوط به درک خالق آنها از نحوه عملکرد جهان ارز دیجیتال است. این ابزار ها اغلب می توانند برای تریدر های پیشرفته که تعبیر خود را از بازار دارند، نا امید کننده باشند زیرا تعدادی از این نرم افزار ها دامنه محدودی برای شخصی سازی دارند. ربات ها نمی توانند مانند انسان ها بر اساس ظن و گمان خرید کنند. آنها بر اساس شاخص های فنی اقدام به خرید می کنند. اگر شاخص های انتخاب شده شما موقعیت خرید را نشان دهند، آنها کورکورانه از آنها تبعیت خواهند کرد مگر اینکه این ربات ها را به یک تریدر حرفه ای مرتبط کنید و این تریدر هم احتمالا باید خودتان باشید و لازم است که تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

در موقع فروش کوین ها وقتی که اهداف تعیین شده برای سود خورده باشند و یا وقتی که حد ضرر دیده شود، معمولا فروش انجام می گیرد. در این حالت زمانیکه ارز ها به رقم ها و یا درصد های از پیش تعیین شده برسند به طور خودکار به فروش می رسند. آنها همچنین از ویژگی های دیگری مانند دنبال کردن حد ضرر استفاده می کنند که قیمت یک موقعیت به سمت بالا را دنبال می کند. اگر بعد از مقدار معینی سود، کوین شروع به کاهش قیمت کند، ربات به طور خودکار آن را در سود می فروشد.

در نهایت خوبی استفاده از ربات این است که موقعیت های جدید را با استفاده از شاخص های حرفه ای شناسایی می کند و همزمان نگاهی منطقی و دقیق به همه سرمایه گذاری های حال حاضر دارد. طمع اغلب مانع از این می شود که تریدر سر وقت اقدام به فروش کند که توسط ربات می توان از این کار ممانعت به عمل آورد.

این حقیقت که حرکات بازار اغلب تحت تاثیر اخبار و حتی توییت هایی خاص از جانب افراد تاثیر گذار حوزه کریپتو است، سودآوری موفقیت آمیز و بر دوام این ربات ها را محدود می کند. با توجه به اینکه ربات ها متکی بر داده های خام و عملکرد تاریخی هستند، انتظار اینکه آنها بر اساس رویداد های حال حاضر عمل کنند، انتظاری منطقی نیست.

۳- آیا می توان به یک ربات تریدر اعتماد کرد؟

سرمایه گذاری در بازار های مختلف

ابزار مناسب برای یک تریدر آگاه ضروری است اما دخالت انسان هم لازم است تا سودآوری را به حداکثر رساند و از ضرر های گیج کننده جلوگیری کرد. پیدا کردن یک ربات تریدر معتبر که عاری از خطای کدگذاری باشد و خرابی آن حداقل باشد، بسیار مهم است. ربات ها را همچنین می توان به ویژگی هایی مجهز کرد که از کاربران در برابر افت های ناگهانی محافظت کنند که این امر رویداد بسیار رایجی در جهان کریپتو می باشد. در مواردی دیده شده که ربات های به ظاهر معتبر تبدیل به کلاه برداری شده اند و متعاقبا سرمایه گذاران قادر به برداشت پول از اکانت های آنها نبوده اند. همیشه مطمئن باشید که از سرویسی استفاده می کنید که برای مدتی است که کار می کند و مواظب شرکت هایی باشید که ادعا های گستاخانه ای در مورد مقداری پولی که می توانید کسب کنید، مطرح می کنند.

در نهایت باید به یاد داشته باشید که اگر شما به دنبال درآمد خودکار هستید، ربات های تریدر گزینه مناسبی نیستند. رسیدن به نتایج مناسب از جانب ربات ها نیازمند وقت گذاشتن و تلاش است و اغلب شامل اعمال یک استراتژی به سوابق تاریخی است و نحوه عملکرد ترید های معینی را باید مشخص کرد. شما باید همیشه از مقادیر کوچکی سرمایه برای شروع استفاده کنید تا به سیستم جدید عادت کنید. جنبه خوب استفاده از ربات ها این است که ریسک کمتری به نسبت خطا های انسانی دارند به عنوان مثال ابزار های ترید خودکار اشتباه های تایپی شدید و پر هزینه را مرتکب نمی شوند.

۴- آیا روزی ربات های تریدر بهتر از انسان ها خواهند بود؟

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بردوام به ربات های تریدر کمک می کنند تا توسعه و تکامل یابند اما هنوز این ربات ها راه درازی در پیش دارند تا بتوانند بهتر از انسان عمل کنند. احتمال ندارد که یک ربات هرگز بتواند قادر باشد که یک تهدید مصیبت بار در جهان کریپتو را شناسایی کند و یا اهمیت فناوری های در حال ظهور را بسنجد. همچنین به یاد داشته باشید که اگر همه از استراتژیی که توسط یک ربات تریدر نشان داده می شود، تبعیت می کردند، هیچ کس از آن مزیت خیلی مهم که منجر به لحظه های سودآور می شود، برخوردار نمی بود.

باید گفت که بعضی از ربات های اختصاصی مجهز به قابلیت جستجو اخبار در رسانه های اجتماعی با استفاده از کلمات کلیدی می باشند. اگرچه این نکته برای یک سرمایه گذار توسعه ای اساسی می باشد اما از طرف دیگر عملکرد مستقل ربات هم در مورد خبر های جعلی می تواند خطرناک باشد و یا شاید خبری که ربات دیده است ادعایی خوشبینانه از جانب یک استارت آپ تازه کار کریپتو باشد.

در نتیجه ربات ها سعی می کنند که به بهترین نتایج از هر دوی این جهان ها دست یابند. سرویس هایی مانند Cryptohopper سرمایه گذاران را قادر می کنند که به خرید و فروش خودکار با استفاده از شاخص های حرفه ای بپردازند که این شاخص ها حرف اصلی را در تحلیل تکنیکال می زنند. این ربات همچنین دسترسی به تحلیلگران تکنیکال ثالث را فراهم می آورد که هشدار هایی در مورد سرمایه گذاری های رضایت بخشی می دهند که ربات ها را می توان بر اساس آنها تنظیم کرد. این عوامل اجازه حضور بیشتری را به انسان می دهد که این حضور برای تحلیل بنیادین لازم است. می توان ادعا کرد که چنین ترکیبی قادر به فراهم ساختن یک مزیت مورد نیاز در زمینه تراکنش های سریع است.

۵- چگونه یک ربات تریدر کریپتو را تنظیم کرد؟

کار اصلی این است که ربات خود را به صرافی ارز دیجیتالی که بیشتر مورد استفاده قرار می دهید، اتصال دهید. برای انجام این کار از طریق Cryptohopper، معمولا لازم است که یک کلید API در صرافی مورد انتخاب خود مانند بایننس یا هیوبی ایجاد کنید. این در وبسایت ربات درج خواهد شد و ارتباطی بین این دو ایجاد خواهد شد.

شما می توانید شاخص های تحلیل تکنیکال متفاوتی را اعمال کنید. این شاخص ها به ربات شما می گویند که چه وقتی به خرید و فروش کوین های انتخاب شده بپردازد و از طریق صفحه وضعیت می توانید عملکرد پوزیشن های باز شده خود را تحت نظر بگیرید. بر اساس داده های گذشته، می توانید استراتژی های دیگری را امتحان کنید تا نحوه عملکرد آنها را ببینید و در مورد استفاده از آنها تصمیم گیری کنید.

می توانید استراتژی های خود را بر اساس آنچه که توسط تحلیلگران تکنیکال دیگر توصیه می شود، تنظیم نمایید که این تحلیلگران در پلتفرم Signaler نامیده می شوند. این افراد را می توان بر اساس صرافی های مورد استفاده جستجو کرد و گاها باید در عوض هزینه ای مشترک سرویس های آنها بشوید.

۶- برای استفاده حداکثری از ربات تریدر کریپتو باید چه کار کنیم؟

همچنان که قبلا ذکر شد، تحقیق و آزمایش استراتژی ها می تواند شاخص مفیدی برای تعیین این باشد که آیا ترید های خاصی موفق می شوند یا شکست خواهند خورد. به یاد داشته باشید که همواره عملکرد گذشته انعکاس درستی از اتفاقات آینده نمی دهد. همیشه باید در مورد کوین های سرمایه گذاری شده ذهن بازی داشته باشید و از آخرین توسعه ها در بازار مطلع باشید. برای این موضوع میتوانید همیشه هشتگ تحلیل تکنیکال وبسایت میهن بلاکچین را دنبال کنید.

جمع بندی

در نهایت لازم است که قبل از عمل کردن به توصیه های تحلیلگران، گزارش های عملکرد آنها را بررسی کنید. کارشناسان معتبر همواره جزئیات کامل و جامعی در موارد نتایج گذشته خود و عملکرد حال حاضر خویش ارائه می دهند. بعضی از این تحلیلگران وبسایت های خود را دارند و در آنجا اسلوب شناسی ها و جزئیات در مورد فناوری زیر بنای ارزیابی های خود را شرح می دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی