کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی تحلیل بازار ارز دیجیتال پرداخته می شود و تحلیل تکنیکال در ادامه مقالات قبلی مورد بررسی قرار می گیرد.

۱- تحلیل بازار خیلی گیج کننده است. تریدر ها چگونه می دانند که باید چکار کنند؟

هایی بی معنی هستند که بالا و پایین می روند اما داده ها به ما می گویند که چگونه حوادث اخیر در بازار کریپتو قیمت ها و اتفاقات بعدی را تحت تاثیر قرار داده اند.

تحلیل برای تریدر ها اساسی است. تحلیل به آنها کمک می کند که تصمیماتی آگاهانه در مورد زمان خرید، فروش و نگهداری کریپتو بگیرند. سه نوع تحلیل اصلی در این صنعت وجود دارد و اگرچه فناوری این تحلیل ها را بیشتر در دسترس قرار داده و انجام آنها را آسان تر کرده است اما آنها برای دهه ها عناصر اصلی جهان مالی بوده اند. در واقع ابتدایی ترین شکل های تحلیل در آسیای قرن هجدهم ظاهر شد که در آن زمان از تحلیل ها برای پیش بینی تغییرات در قیمت برنج استفاده می شد.

تحلیل تکنیکال

شامل کشف روند های آماری بر اساس فعالیت تاریخی با بررسی حرکت قیمت و دیگر شاخص های حیاتی مانند حجم ترید می باشد. این تحلیلگران در واقع از این فلسفه پیروی می کنند که قیمت ها از روند ها تبعیت می کنند و تاریخ خودش را تکرار می کند، سپس آنها از داده های خود برای پیش بینی آنکه قیمت در آینده بالا یا پایین می رود، استفاده می کنند. می توان گفت که این کار مانند پیش بینی وضعیت هوا است که ممکن است کاملا درست نباشد.


تحلیل بنیادین

این تحلیل رویکرد متفاوتی دارد. به جای توجه کردن به این که قیمت ها کجا می روند، به عامل هایی توجه می شود که این ارقام قیمت را به حرکت درمی آورند. از این گونه عامل ها می توان اقتصاد یا نحوه مدیریت یک شرکت را نام برد که با استفاده از این قبیل عامل ها ارزش دارایی قابل تعیین می باشد. این تحلیل احساسات را نادیده می گیرد و از این فلسفه پیروی می کند که بازار ممکن است ارزش بیش از حدی برای یک ارز دیجیتال قائل شده باشد و یا آنکه آن را دست کم گرفته باشد.

تحلیل احساسات

این تحلیل می بیند که تریدر ها به طور موثری تحت تاثیر بازیگران اصلی بازار مانند روزنامه نگاران، افراد تاثیر گذار و مصرف کنندگان روزانه قرار می گیرند. بنابراین فلسفه آنها این است که داده ها همیشه کل داستان را نمی گویند و روند هایی مانند فروش ناشی از ترس و خرید در سطح وسیع را می توان از قبل بر اساس ادراک و انتظارات عمومی پیش بینی کرد.

۲- پس آیا نمودار ها شکلی از تحلیل تکنیکال هستند؟ من که نمی توانم آنها را بخوانم باید از کجا کمک بگیرم؟

نگران نباشید زیرا خیلی آسان تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. نمودار هایی که معمولا در تحلیل تکنیکال و در صرافی های کریپتو می بینید، به عنوان کندل استیک (candlesticks) شناخته شده اند. در اینجا روشی پشت این آشفتگی ها وجود دارد. وقتی تحلیل تکنیکال را انجام می دهید در واقع می خواهید ببینید که چگونه قیمت ها در مدت چندین روز، هفته یا ماه تکامل پیدا کرده اند اما دیدن متوسط ارزش برای هر دوره ۲۴ ساعتی کل ماجرا را نمی گوید.

مطالب مرتبط:

واکنش مثبت بانک چین به بیت کوین ؛ آیا شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود؟

معرفی ۷ عامل مهم در روند صعودی بعدی بیت کوین

آیا روانشناسی ترید بیت کوین واقعا لازم است؟ آیا احساسات، دشمن تریدر است؟

کندل استیک ها شما را قادر می کنند که جزئیات کامل نحوه نوسان قیمت یک دارایی در یک مدت زمان خاص از ترید را مشاهده کنید و مقایسه هایی را انجام دهید که مدت زمان طولانی تری را اندازه بگیرد.

این کار با استفاده از شکل کندل استیک ها انجام می شود. اگر توجه کنید هر کندل استیک دارای دو خط نازک با یک مستطیل ضخیم تر در میانه است. شکل آن تقریبا شبیه یک تیرک عمود است.

تحلیل تکنیکال

وقتی که در طول روز قیمت ها بالا رفته اند، کندل استیک سبز خواهد بود. خط نازک پایینی نشان دهنده پایین ترین قیمتی است که برای آن دارایی کریپتویی در خلال دوره ترید ثبت شده است؛ در حالی که خط نازک بالایی نشان دهنده بالاترین قیمت آن دارایی در خلال دوره مورد بررسی است. قسمت پایینی بخش ضخیم تر نشان دهنده مقدار دارایی ترید شده در وقتی است که بازار باز بوده است اما بخش بالایی مستطیل نشان دهنده قیمت در هنگام بسته شدن می باشد.

در ضمن، وقتی که قیمت ها افت می کنند، کندل استیک قرمز می شود. اصول خواندن چارت همان است اما همه چیز وارونه می شود. حالا خط نازک بالایی نشان دهنده بالاترین قیمت روز می باشد و خط نازک پایینی نشان دهنده پایین ترین قیمت می باشد. دوره ترید با خط قرمز ضخیم نشان داده می شود که از بالا به پایین است. این خط نشان دهنده قیمت ها در هنگام باز و بسته شدن بازار است.

این نمودار ها اختراع جالبی هستند که برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته و آزمایش شده اند. با توجه به نوسان شدید بازار کریپتو، دیدن نمودار هایی که کندل استیک یک ساعته را برای کل روز ارائه دهند، امری عادی می باشد.

۳- چگونه در مورد آنچه که نمودار به من می گوید، اقدام کنم؟

شکل های معینی در نمودار های کندل استیک می توانند موقعیت ها را به تریدر ها نشان دهند. به عنوان مثال یک کندل استیک چکشی معمولا خط درازی را در پایین ارائه می دهد که نشان دهنده این است که قیمت قبل از برگشت و بسته شدن بالاتر، افت شدیدی را تجربه کرده است. معمولا این حالت بدین معنی است که دارایی های کریپتویی در آن دوره ترید به طور گسترده به فروش رفته اند اما خریدران فشار کافی اعمال کرده اند تا قیمت دوباره بالا برود.

این الگو همچنین می تواند برعکس شود یعنی خط دراز از بالای بدنه بیرون آید. این حالت اغلب نشان دهنده این است که قیمت ها افت داشته اند اما ممکن است در حال بازگشت و افزایش دوباره باشند.

کندل استیک Shooting Star بسیار شبیه به چکش های وارونه است اما در فضای متفاوتی ایجاد می شود. اینها معمولا بعد از پیشرفت قیمت دیده می شوند و نشان دهنده این هستند که یک دارایی ممکن است وارد روند نزولی شود.

کندل استیک Hanging Man همچنین برای ارزیابی زمانی که بازار ممکن است شروع به ضعیف شدن کند و یا نزدیک به این فرآیند باشد، مفید می باشد. این کندل استیک ها بعد از یک دوره صعود قیمت ایجاد می شوند که آن سایه پایینی دراز که قبلا در مورد آن صحبت شد، نشان دهنده فشار فروش می باشد و این یعنی افزایش قیمت دوره های اخیر ممکن است به پایان برسد.

تحلیل تکنیکال

وقتی که نمودار های کندل استیک را می خوانید، ضروری است که هم چشم انداز کوتاه مدت و هم چشم انداز بلند مدت داشته باشید و اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر نوسانات بازار انجام دهید. این کار معمولا با استفاده از توقف حد ضرر انجام می شود که به معنی فروش اتوماتیک یک دارایی در زمانی است که به یک نقطه از پیش تعیین شده می رسد.

۴- محبوب ترین فنون به کار رفته برای تحلیل تکنیکال چه چیز هایی هستند؟

اکثر تحلیلگران سعی می کنند روند هایی را شناسایی کنند که جهت حرکت بازار را نشان دهد. یک روش محبوب برای این کار، خطوط روند می باشد. این روش سعی می کند که ناهنجاری ها و عوامل خارجی شدید در قیمت یک ارز دیجیتال را نادیده بگیرد تا یک روند رو به بالا را زمانی که دارایی قله های قیمت بالاتری را ثبت می کند، شناسایی نماید و یا اگر قیمت ها چندین روز متوالی پایین تر و پایین تر می روند، یک روند نزولی را شناسایی کند. این روش را می توان با تحلیل شکل نمودار های کندل استیک ترکیب کرد که این روش به تشخیص اینکه یک روند ادامه می یابد و یا به پایان می رسد، کمک خواهد کرد. این کار، تریدر ها را قادر می کند که تصمیمات درستی برای تعیین استراتژی کوتاه مدت خود داشته باشند.

یک استراتژی مشابه شامل چیزی بنام میانگین متحرک است. این شامل پیگیری قیمت های معمول یک دارایی کریپتویی در دوره زمانی خاصی می باشد. ممکن است این دوره یک هفته، ۱۰ روز، ۳۰ روز و یا بیشتر باشد و این بستگی به تریدر دارد. مقایسه میانگین های متحرک در یک چارچوب زمانی کوتاه تر با یک چارچوب زمانی طولانی تر می تواند روند های جدید را آشکار کند و توجه تریدر را به سطوح برجسته ای از رشد اخیر و یا نزولی که یک تجزیه آماری دراز مدت تر به وضوح نشان نمی دهد، جلب کند.

تحلیل تکنیکال

۵- آیا باید تنها به تحلیل تکنیکال متکی بود؟

اگرچه براستی رایج ترین شکل تحلیل در جهان کریپتو همین تحلیل تکنیکال است اما مهم است که عامل های دیگر را نیز به حساب آورد. همیشه به یاد داشته باشید که تحلیل تکنیکال به شما عامل های بنیادینی را که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث بالا و پایین رفتن قیمت ها می شوند، نشان نمی دهد. هک ها، قانون گذاری ها، ماجرا های خبری برجسته، توافق های مهم و راه اندازی محصولات جدید می توانند به پیشگام ماندن شما کمک کنند و از قبل به شما بگویند که در کندل استیک چه اتفاقی خواهد افتاد. اتکا بر یک نوع تحلیل مانند این است که بخواهید استیک را تنها با چنگال بخورید، در حالی که برای این کار به کارد هم نیاز خواهید داشت.

۶- آیا ابزار هایی وجود دارند که تحلیل حرکات بازار را آسان تر کنند؟

اگر نگاه کردن روزانه به نمودار ها را دوست ندارید، گزینه های دیگری هم موجود است. سرویس هایی هستند که چارت ها را برای شما فراهم می کنند و توضیحاتی را نیز در مورد علت حرکت ها برای شما فراهم می آورند. البته داده ها را می توان به روش های مختلفی تعبیر کرد و دو تحلیلگر مانند هم نیستند و این یعنی هر تحلیلگری بر اساس تحقیقات خود روند ها را پیش بینی می کند. بنابراین خوب است که تا آنجا که می توانیم در اطلاع اخبار کریپتو باشیم تا دید بازتری داشته باشیم.

نمودار ها و مقالات ممکن است تشخیص آنچه را که در فضای کریپتو روی می دهد، دشوار کند زیرا طبیعتا رویکرد های متفاوتی را نشان می دهند. وبسایت هایی مانند Coin360 کمک می کنند که کل صنعت به شیوه ای ساده و قابل دسترس برای شما تجسم شود. اندازه یک ارز دیجیتال در Coin360 شاخصی از حجم یا سرمایه بازار آن را ارائه می دهد و این در حالی است که رنگ های قرمز و سبز نشان می دهند که آیا این دارایی افزایش قیمت را تجربه کرده یا کاهش قیمت را. همراه با تغییرات قیمت، تغییرات درصد نیز برای ساعت، روز، هفته یا ماه فراهم می شود و کاربران با استفاده از نمودار هر ارز دیجیتال می توانند ببینند که نوسان قیمت در دوره خاصی چگونه بوده است. کاربران همچنین می توانند اطلاعات تاریخی را هر زمان که بخواهند دانلود نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی