کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

اگر این مقاله اولین مطلبی است که برای آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال مطالعه میکنید؛ پیشنهاد میکنیم حتما قبل از شروع قسمت های قبلی را مطالعه کنید تا درک بهتری نسبت به این مقاله داشته باشید.

قبل از پرداختن به بحث این اندیکاتور های محبوب، چند نکته کلی لازم است که یادآور شود:

لازم نیست برای معاملات موفق حتما از اندیکاتور ها استفاده شود. تریدر های زیادی هستند که تنها از نمودار استفاده می کنند و هیچ اندیکاتوری را مورد استفاده قرار نمی دهند و در عین حال موفقیت عظیمی را نیز کسب می کنند. می توان گفت که اندیکاتور ها یقینا مفید هستند و مکمل تحلیل تریدر می باشند.

دانش و معلومات اساسی کافی است و تریدر های موفق تر لزوما آنهایی نیستند که می دانند چگونه بیشترین تعداد اندیکاتور ها را مورد استفاده قرار دهند و تعبیر کنند بلکه در واقع آنهایی هستند که در تعدادی از اندیکاتور ها استاد شده اند و از پتانسیل آنها نهایت استفاده را می برند.

بیش از حد بر هیچ اندیکاتوری تکیه نشود. اگر قادر به تعبیر قیمت نیستید و نمی توانید چیدمان ترید را تنها با نگاه به یک نمودار کندل استیک توضیح دهید، در این حالت شما چاره ای جز استفاده از اندیکاتور ها ندارید که به طور خودکار کار می کنند و حمایت و مقاومت را برای شما مشخص می کنند. فرد ابتدا باید price action را یاد بگیرد و از آن به عنوان اساس تحلیل تکنیکال استفاده کند، و سپس از این اندیکاتور های جانبی استفاده کند تا ببیند که آیا همپوشانی وجود دارد یا نه.

لازم به ذکر است اگر در این لیست اندیکاتوری ذکر نشده، به این معنی نیست که آن اندیکاتور بد است. حال قبل از اینکه اوضاع پیچیده تر شود، بیایید به سراغ اندیکاتور های محبوبی برویم که در این لیست قرار دارند.

۳. Ichimoku Cloud

مطالب مرتبط:

چگونه از اندیکاتور باندهای بولینگر برای تحلیل بازار استفاده کنیم؟

۵ اشتباه در مورد گذاشتن حد ضرر (Stop Loss) که باید از آنها اجتناب کرد !!

متوقف کردن حد ضرر (Stop Loss) چیست ؛ ابزاری مناسب در اختیار تریدر !

Ichimoku Kinko Hyo که همچنین به عنوان Ichimoku Cloud یا به طور ساده Cloud شناخته شده است، اندیکاتور کاملی است که از داده های میانگین متحرک برای نشان دادن روند یک ابزار، قدرت آن روند، نواحی پویای حال و حمایت و مقاومت آینده و غیره استفاده می کند.

از این اندیکاتور به عنوان نسخه کامل و قدرتمندی از میانگین های متحرک یا میانگین های متحرک نمایی استفاده می شود. در حالی که میانگین متحرک نمایی عیب های میانگین متحرک را اصلاح می کند و نواحی احتمالی حمایت و مقاومت را نشان می دهد، Cloud در این زمینه کمک بسیار بیشتری می کند.

این اندیکاتور نواحی حمایت و مقاومت بیشتری را نشان می دهد و می تواند هدف ها را برای پوزیشن های کوتاه مدت و دراز مدت در ترید edge to edge نشان دهد. این اندیکاتور نواحی انفجار قیمت را نشان می دهد و می تواند به شما در مورد میزان قطعیت یک پوزیشن و غیره کمک کند. به طور خلاصه می توان گفت که استفاده از این اندیکاتور درست مانند استفاده از نسخه کاملتری از میانگین متحرک نمایی می باشد.

من چگونه از این اندیکاتور استفاده می کنم؟

اولین کاری که می کنم این است که ورودی ها را در Cloud به صورت ۲۰/۶۰/۱۲۰/۳۰ تنظیم می کنم تا بهتر این حقیقت را انعکاس دهد که بازار ارز های دیجیتال شبانه روز و بدون تعطیلی به کار خود ادامه می دهد. اگر به بررسی آلت کوینی بپردازم که تاریخچه قیمت کافی نداشته باشد تا با درستی با استفاده از Cloud بر روی آن کار شود، تنظیمات را به صورت ۱۰/۳۰/۶۰/۳۰ تقلیل می دهم.

اندیکاتور

از این اندیکاتور به دو شیوه اصلی استفاده می شود:

۱- برای دیدن جهت یک روند بزرگ. این با نگاه به قیمت در ارتباط با Kumo Cloud در تایم فریم بالا مانند روزانه انجام می شود. با نگاهی اجمالی می توان تشخیص داد که روند کنونی در کجاست و چه مقدار قدرت دارد، همچنین می توان تشخیص داد که این روند کی شروع شده و یا آخرین روند کی معکوس شده است.

۲- برای پیدا کردن همپوشانی با نواحی حمایت و مقاومت که از قبل بر روی نمودار داشته ام. این رایج ترین شیوه ای است که از Cloud استفاده می شود. یعنی در ابتدا خطوط حمایت و مقاومت را ترسیم کنید و سپس از Cloud استفاده کنید تا ببینیدکه آیا خطوط با اندیکاتور همپوشانی دارد یا نه. مثلا یک خط حمایت که در راستای Kijun Line قرار می گیرد، تضمینی برای خط حمایت مطمئن است و در مورد خط مقاومت هم همین طور که اگر در راستای محدوده بالای Kumo Cloud قرار بگیرد به معنی نقطه انفجار صعودی Kumo می باشد.

۲- اندیکاتور RSI

این اندیکاتور یک نوسانگر شتاب است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را اندازه گیری می کند. به بیان ساده تر، تریدر ها از این اندیکاتور برای تشخیص خریده شدن بیش از حد (FOMO) و یا فروش بیش از حد یک دارایی (FUD) استفاده می کنند، اگرچه در ادامه خواهید دید که این اندیکاتور بسیار بیشتر از اینها قابلیت دارد.

RSI یک اندیکاتور بی پرده است و اگر از پتانسیل آن استفاده کامل شود، قادر به انتقال اطلاعات زیادی است و سیگنال های خیلی متنوع و قدرتمندی را ایجاد می کند. اما بسیاری از تریدر های ارز دیجیتال از آن تنها برای سیگنال خرید بیش از حد و فروش بیش از حد استفاده می کنند و قابلیت های دیگر آن را تشخیص نمی دهند.

دلیل دیگر برای دوست داشتن RSI این است که همه چیز های مورد نیاز را می توان در یک اسیلاتور دید و دیگر لازم نیست که سه اسیلاتور مختلف را اضافه کرد و نمودار را شلوغ کرد تا فقط به درکی از قدرت یک روند برسید.

من چگونه از این اندیکاتور استفاده می کنم؟

از RSI به دو شیوه اصلی استفاده می شود:

۱- برای شناسایی قله ها و کف های بازار و همچنین برگشت روند ها با متوجه شدن واگرایی ها. واگرایی وقتی است که قله ها و کف های ایجاد شده توسط RSI متفاوت از قله ها و کف های ایجاد شده توسط قیمت می باشند. این قدرتمندترین و اصلی ترین استفاده RSI می باشد. بنیان گذار RSI، واگرایی ها را به همین دلیل خصوصیت مرکزی RSI نامیده است.

اندیکاتور

۲- برای تنظیم دقیق ورودی ها و خروجی ها. زمانی که چیدمانی را شناسایی می کنید، ورود و خروج دقیق خود را برای تایم فریم کوچکتر مانند ۱۵ یا ۳۰ دقیقه ای انتخاب کنید. به این ترتیب، نقطه ورود و خروج ایده آل پیشاپیش شناخته می شود و وقتی که قیمت به آن ناحیه خاص می رسد، در صورت فروش بیش از حد اقدام به ورود و در صورت خرید بیش از حد اقدام به خروج می کنم.

این نکته دوم را لطفا با دقت بخوانید. نباید تنها بر اساس فروش بیش از حد و خرید بیش از حد نشان داده شده در RSI ترید شود. آنچه که می خواهیم بگوییم این است که وقتی ناحیه ای را شناسایی کردید که می خواهید در آن ناحیه ورود و خروج داشته باشید و قیمت هم در آن ناحیه بود، از RSI در تایم فریم پایین برای ورود به دامنه از پیش تعیین شده و یا برای خروج از آن استفاده کنید.

۱- حجم (Volume)

اندیکاتور

حجم‌ (Volume) اندیکاتوری است که مقدار ترید یک دارایی را در یک بازه زمانی نشان می دهد. اندیکاتور حجم پیش فرض را که در زیر نشان داده شده است به همراه اندیکاتور های حجمی دیگری مانند VPVR، OBV و غیره، اندیکاتورهای خوبی هستند. حجم قدرتمندترین ابزاری است که با استفاده از آن تریدر ها می توانند تعبیر خود را از اقدام قیمت تایید کنند. به بیان دیگر، حجم مکمل تعبیر تریدر ها از اقدام قیمت می باشد. در ادامه این مسئله را به وضوح در خواهید یافت.

من چگونه از این اندیکاتور استفاده می کنم؟

از این اندیکاتور به دو شیوه اصلی استفاده می شود:

۱- برای تعیین اعتبار یک الگوی نموداری. الگو های نمودار معمولا یک پروفایل حجم دارند که اگر محقق شود، به احتمال زیاد تکمیل و موفقیت الگو را شاهد خواهیم بود. اگر در حال ترید یک الگوی نمودار هستید، از پروفایل حجم برای اندازه گیری میزان اعتماد خود به نتایج مورد انتظار استفاده کنید.

۲- برای تعیین اینکه تجاوز از یک ناحیه حمایت و یا مقاومت اصلی امکان اتفاق افتادن دارد یا نه. به بیان ساده، اگر قیمت سعی کند یک سطح مقاومت اصلی را بشکند، من می خواهم یک افزایش شدید در حجم خرید را ببینم تا از چنین حرکتی پشتیبانی شود. همچنین اگر قیمت سعی در گذر از یک حمایت برجسته داشته باشد، من می خواهم افزایش حجم فروش را همزمان با آن ببینم. بنابراین من از حجم استفاده می کنم تا مطمئن شوم که آیا خریداران یا فروشندگان کافی در بازار برای شکستن یک مقاومت و یا حمایت اصلی وجود دارد یا نه.

جمع بندی

استفاده از شاخص های مختلف برای بازار کریپتوکارنسی ها میتواند برای علاقه مندان به تحلیل تکنیکال راه مناسبی برای درک بهتر و دقیق تر از بازار باشد. البته همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم؛ این شاخص ها تنها اندیکاتور های موجود نیستند و میتوانید در قسمت های بعدی مقالات با ما همراه باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی