کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

این مقاله در ادامه مقالات آموزش تحلیل تکنیکال است و پیشنهاد می شود بعد از یادگیری نحوه نمودار خوانی و آشنایی با مفهوم کندل استیک این مقاله که توضیح انواع الگو های کندل استیک رایج است را مطالعه کنید.

Abandoned Baby 

یک الگوی برگشتی نادر است که با یک خلا به دنبال Doji (در ادامه این کندل توضیح داده شده است) توصیف می شود و سپس با خلا دیگری در سمت مقابل دنبال می شود. سایه ها بر روی Doji باید کاملا در زیر یا بالای سایه های روز اول و سوم شکاف ایجاد کنند.


Dark Cloud Cover 

یک الگوی برگشتی خرسی است که روند رو به بالا را با یک بدنه سفید دراز ادامه می دهد. روز بعد در یک قله جدید باز می شود و سپس در زیر نقطه میانی بدنه روز اول بسته می شود.

Doji

وقتی که باز و بسته شدن یک دارایی تقریبا مساوی باشند، Doji شکل می گیرد. طول سایه های بالایی و پایینی ممکن است متنوع باشد و در نتیجه کندل استیک ظاهر شده ممکن است مانند صلیب، صلیب معکوس و یا علامت باضافه نمایان شود. Doji نوعی حس عدم تصمیم گیری را بین خریداران و فروشندگان نشان می دهد. در خلال دوره، قیمت ها به بالا و پایین سطح باز شدن می روند اما در سطح باز شدن و یا نزدیک به آن بسته می شوند.

Downside Tasuki Gap

یک الگوی ادامه روند است که بدنه سیاه درازی دارد و به دنبال یک بدنه سیاه دیگر می آید که به زیر اولی شکاف پیدا کرده است. روز سوم سفید است و در داخل بدنه روز دوم باز می شود، سپس در شکاف بین دو روز اول بسته می شود اما خود شکاف بسته نمی شود.

Dragonfly Doji

نوعی Doji است که در آن قیمت باز و بسته در قله قیمتی روز قرار دارد. مانند دیگر روز های Doji، این معمولا در نقاط عطف بازار ظاهر می شود.

Engulfing Pattern 

یک الگوی برگشتی است که می تواند صعودی یا نزولی باشد و بستگی به این دارد که در انتهای یک روند رو به بالا (الگوی اشباع نزولی) و یا روند رو به پایین (الگوی اشباع صعودی) ظاهر شود. از مشخصه روز اول یک بدنه کوچک است که به دنبال روزی می آید که بدنه کاملا در بدنه روز اول فرو رود و در جهت مخالف روند بسته شود. این الگو بسیار شبیه به الگوی نمودار برگشتی خارجی است اما در اینجا نیاز به فرو رفتن تمامی دامنه نیست و این فرو رفتن تنها در باز و بسته شدن انجام می گیرد.

Evening Doji Star 

یک الگوی برگشتی خرسی سه روزه مشابه ستاره غروب می باشد. روند رو به بالا با یک بدنه سفید دراز ادامه می یابد. روز بعد در قیمت بالاتری باز می شود و در دامنه کوچکی ترید می شود، سپس در همان نقطه باز شدن، بسته می شود. روز بعد زیر نقطه میانی بدنه روز اول بسته خواهد شد.

Evening Star

یک الگوی برگشتی خرسی است که در آن روند رو به بالا با یک بدنه سفید دراز ادامه می یابد و روز بعد با یک بدنه کوچک بالاتر از روز قبل باز می شود و سپس زیر نقطه میانی روز اول بسته می شود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

Falling Three Methods 

یک الگوی ادامه روند خرسی است. یک بدنه سیاه دراز به دنبال سه روز بدنه کوچک می آید که هر کدام کاملا در دامنه بالا و پایین روز اول شامل شده است. روز پنجم در یک کف جدید بسته می شود.

Gravestone Doji 

یک خط Doji است که زمانی توسعه می یابد که Doji در کف روز و یا نزدیک به کف روز می باشد.

Hammer (چکش)

کندل استیک های Hammer وقتی شکل می گیرند که یک دارایی به طور قابل توجهی بعد از باز شدن به پایین تر حرکت کند اما در نهایت تلاش صورت گیرد و بالای کف روز بسته شود. در نتیجه کندل استیک ظاهر شده شبیه یک آب نبات مربعی با یک چوب دراز می باشد. اگر این کندل استیک در خلال نزول شکل گیرد، Hammer نامیده می شود.

Hanging Man

این کندل استیک ها وقتی شکل می گیرند که یک دارایی به طور قابل توجهی بعد از باز شدن به پایین تر حرکت کند اما در نهایت تلاش صورت گیرد و بالای کف روز بسته شود. در نتیجه کندل استیک ظاهر شده شبیه یک آب نبات مربعی با یک چوب دراز می باشد. اگر این کندل استیک در خلال پیشرفت شکل گیرد، Hanging Man نامیده می شود.

Harami

یک الگوی دو روزه است که یک روز بدنه کوچک دارد که کاملا در داخل دامنه روز قبل شامل شده است و دارای رنگ متضاد است.

Harami Cross (صلیب Harami)

یک الگوی دو روزه شبیه به Harami می باشد. تفاوت این است که در روز آخر Doji شکل می گیرد.

Inverter Hammer (چکش معکوس)

یک الگوی برگشتی صعودی یک روزه است. در یک روند رو به پایین، نقطه باز شدن پایین تر است، سپس در قیمت بالاتر ترید می شود اما نزدیک نقطه باز شدن بسته می شود. بنابراین شبیه یک آب نبات معکوس می باشد.

Long Body/Long Day 

یک حرکت قیمتی بزرگ از نقطه باز شدن قیمت به نقطه بسته شدن قیمت که طول بدنه کندل دراز است.

Long-Legged Doji (دوجی پا بلند)

این کندل استیک دارای سایه های بالاتر و پایین تر دراز می باشد و Doji در میانه دامنه ترید روز است و این به وضوح عدم تصمیم گیری تریدر ها را نشان می دهد.

Long Shadows (سایه های دراز)

کندل استیک هایی با سایه بالاتر دراز و سایه پایین تر کوتاه حاکی از آن هستند که خریداران در خلال بخش اول دوره غلبه داشته اند و قیمت ها را بالا برده اند. بر عکس، کندل استیک هایی با سایه های پایین تر دراز و سایه های بالاتر کوتاه حاکی از آن هستند که فروشندگان در خلال بخش اول دوره تسلط داشته اند و قیمت را پایین تر آورده اند.

Marubozu

کندل استیکی است که هیچ سایه ای از بدنه آن بالا و پایین نمی رود. این نام در ژاپنی به معنی خیلی کوتاه شده می باشد. اگرچه در تعبیرات دیگر به عنوان سر تاس یا تراشیده شده نیز مطرح می شود.

Morning Doji Star

یک الگوی برگشتی صعودی سه روزه است که بسیار شبیه به ستاره صبح است. روز اول یک روند رو به پایین با یک بدنه سیاه دراز است. روز بعدی در قیمت پایین تر و همراه با یک Doji که دامنه ترید کوچکی دارد، باز می شود. روز آخر بالای نقطه میانی روز اول بسته می شود.

Morning Star

یک الگوی برگشتی صعودی سه روزه است که متشکل از سه کندل استیک است، یک کندل سیاه با بدنه دراز از روند رو به پایین حال حاضر گسترش می یابد، یک کندل میانی کوتاه از نقطه باز شدن به پایین شکاف یافته و یک کندل سفید با بدنه دراز از نقطه باز شدن به بالا شکاف یافته و بالای نقطه میانی بدنه روز اول بسته می شود.

Piercing Line 

یک الگوی برگشتی دو روزه صعودی است. روز اول در یک روند رو به پایین یک روز سیاه دراز است. روز بعد در یک کف جدید باز می شود و سپس بالای نقطه میانی بدنه روز اول بسته می شود.

Rising Three Methods 

یک الگوی ادامه روند صعودی است که در آن یک بدنه سفید دراز به دنبال سه روز بدنه کوچک می آید و هر کدام کاملا در داخل دامنه بین قله و کف روز اول قرار می گیرند. روز پنج در یک قله جدید بسته می شود.

Shooting Star (ستاره دنباله دار)

یک الگوی تک روزه است که می تواند در روند رو به بالا ظاهر شود. آن بالاتر باز می شود، بسیار بالاتر ترید می شود و سپس نزدیک نقطه باز شدن بسته می شود. دقیقا شبیه Inverted Hammer است با این تفاوت که نزولی است.

Short Body/Short Day 

یک روز کوتاه نشان دهنده حرکت کوچک قیمت از نقطه باز شدن به نقطه بسته شدن است که در اینجا طول بدنه کندل کوتاه است.

Spinning Top

خط های کندل استیک بدنه های کوچکی با سایه های بالایی و پایینی دارند که بیش از طول بدنه می باشند. این الگو نشانی از عدم تصمیم گیری است.

Stars (ستاره ها)

کندل استیکی است که به دور از کندل استیک قبلی باز می شود و گفته می شود که در موقعیت ستاره قرار دارد. با توجه به کندل استیک قبلی، این کندل استیک به طرف بالا یا پایین باز می شود و منزوی از اقدام قیمت قبلی به نظر می رسد.

Stick Sandwich

یک الگوی برگشتی صعودی است که دارای دو بدنه سیاه است که یک بدنه سفید را احاطه کرده اند. قیمت بسته شدن این دو بدنه سیاه باید مساوی باشد. یک قیمت حمایتی مشهود است و موقعیت برای برگشت قیمت ها نسبتا خوب است.

Three Black Crows (سه کلاغ سیاه)

یک الگوی برگشتی نزولی است که متشکل از سه بدنه سیاه دراز متوالی است که هر روز در کف و یا نزدیک به کف بسته می شود و در داخل بدنه روز قبل باز می شود.

Three White Soldiers 

یک الگوی برگشتی صعودی است که متشکل از سه بدنه سفید دراز پی در پی می باشد. هر کدام باید در داخل بدنه قبلی باز شود و باید نزدیک قله روز بسته شود.

Upside Gap Two Crows

یک الگوی خرسی سه روزه است که فقط در یک روند رو به بالا روی می دهد. روز اول یک بدنه سفید دراز است که به دنبال آن یک بدنه سیاه کوچک می آید و شکاف دار در بالای روز اول باقی می ماند. روز سوم هم یک روز سیاه است که بدنه بزرگتر از روز دوم است و آن را فرا می گیرد. قیمت بسته شدن روز آخر هنوز بالای اولین روز سفید دراز است.

Upside Tasuki Gap 

 

یک الگوی ادامه روند است که دارای یک بدنه سفید دراز است و بدنه سفید دیگری به دنبال آن می آید که در بالای اولی باز شده است. روز سوم سیاه است و در داخل بدنه روز دوم باز می شود، سپس در شکاف بین دو روز اول بسته می شود اما شکاف را نمی بندد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی