کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

با توجه به گسترش روز افزون کانال ها و گروه های تلگرامی در زمینه سیگنال دهی خرید و فروش ارزهای دیجیتالی، تصمیم گرفتیم شما را با شیوه کاری این گروه ها آشنا کنیم. فعالیت بسیاری از این گروه ها باعث می شود ارزهای دیجیتالی به صورت موقت افزایش قیمت داشته باشند (اصطلاحا پامپ شوند) و بعد از مدت کوتاهی به قیمت قبلی یا حتی بسیار کمتر از آن برسند (اصطلاحا دامپ شوند).

مطالب مرتبط:

سلطنت بیت کوین؛ ۹۰٪ آلتکوین ها می‌میرند

مارک لاسری پیشبینی کرد که ارزش هر بیت کوین به ۴۰ هزار دلار خواهد رسید!

تیم دراپر، سرمایه گذار بزرگ به دنبال خرید بیت کوین‌های بیشتر

پیشبینی قیمت به عنوان امری مرسوم در بازارهای مالی شناخته می شود و بازار ارزهای دیجیتالی هم از این قضیه مستثنی نیست. در این بازار شاهد پیشبینی های زیادی هستیم، پیشبینی هایی که بعضا از آدم های معروف شنیده می شود. ولی چرا مردم به دنبال این پیشبینی ها هستند؟ انگیزه اصلی مردم کسب سود است و سابقه بازار ارزهای دیجیتالی نگاه مردم را به خود جلب کرده است. بسیاری از مردم به دنبال کسب سود بسیار زیاد در بازه زمانی کوتاه از بازار ارزهای دیجیتالی هستند. همین انگیزه باعث شده است که گروه ها و کانال هایی شکل بگیرد و با ارائه سیگنال های خرید و فروش به مردم در رسیدن به کسب سود زیاد کمک کنند!

آیا به سیگنال ها اعتماد کنیم؟

البته بعضی از این کانال ها سیگنال های بسیار خوبی ارائه می دهند و توانسته اند طرفداران زیادی به دست آورند ولی بسیاری از کانال های فعال در این زمینه نیز از مردم سوء استفاده می کنند و فقط به فکر جیب خودشان هستند! قبل از هر چیز لازم است که با سیگنال آشنا شویم، در واقع سیگنال یک پیام خرید یا فروش است که بر اساس تحلیل به کاربران پیشنهاد می شود. با توجه به نوسانات بسیار زیادی که در بازار ارزهای دیجیتالی وجود دارد و همچنین حضور تحلیل های متفاوت، در نظر داشته باشید که سیگنال ها ممکن است به هر دلیلی تحقق پیدا نکنند که در مورد این قضیه صحبت خواهیم کرد. پس اگر از سیگنالی استفاده می کنید، حتما به این قضیه فکر کنید که اگر تحقق پیدا نکند تمام سرمایه خود را از دست ندهید.

معمولا سیگنال هایی که در بازار ارزهای دیجیتالی داده می شود شامل مواردی مثل قیمت خرید، قیمت فروش (ممکن است چندین قیمت هدف ارائه شود) و توقف ضرر  می باشد.

در تصویر زیر یکی از سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتالی را مشاهده می کنید. در این سیگنال گفته شده که در قیمت 700 تا 703 این ارز را خریداری کنید و 3 هدف قیمتی برای فروش اعلام شده است که سیگنال دهنده با توجه به تحلیل خود آن ها را اعلام کرده است. سیگنال دهنده صرفا پیشبینی بر اساس تحلیل خود را اعلام کرده است و توقف ضرر 3 درصدی برای تحلیل خود در نظر گرفته است. توقف ضرر یا Stoploss به صورت اتوماتیک در بسیاری از صرافی ها قابل تنظیم است و برای جلوگیری از ضرر استفاده می شود. اگر شما از این دسته سیگنال ها استفاده می کنید، در نظر داشته باشید که به هر دلیلی ممکن است تحلیل سیگنال دهنده تحقق پیدا نکند و تنظیم توقف ضرر به شما کمک می کند که جلوی ضرر بیشتر خود را بگیرید.

سیگنال خرید و فروش

با توجه به انگیزه مردم برای کسب سود، در مرور زمان کانال های سیگنال دهی ارزهای دیجیتالی افزایش پیدا کرده اند. در این بین سوء استفاده کنندگانی هم وجود دارند که با برنامه ریزی دقیق از این بستر استفاده می کنند و سیگنال هایی با هدف پر کردن جیب خود ارائه می کنند. اغلب این سیگنال ها برای کوین ها و توکن هایی ارائه می شود که حجم مبادله کمی در 24 ساعت دارند. در این سناریو، سیگنال دهنده کوین یا توکنی انتخاب می کند که می تواند قیمت آن را به راحتی کنترل و افزایش یا کاهش در قیمت آن ایجاد کند.

سیگنال های ساختگی را بهتر بشناسیم!

در بازار ارزهای دیجیتالی کوین ها و توکن هایی وجود دارند که در 24 ساعت حجم مبادله 1000 دلار و یا حتی کمتر از آن دارند. در واقع سیگنال دهنده با توجه به سرمایه ای که در دست دارد این کوین یا توکن را انتخاب کرده و با توجه به استراتژی خود، مقداری از آن تهیه می کند. در کانال خود روز و ساعتی را مشخص می کند و از کاربران می خواهد که خرید ارز دیجیتالی مشخص شده را آغاز کنند. کاربران این ارز را تهیه می کنند و سیگنال دهنده، اوردرهای بالاتر ثبت می کند و کاربران خرید می کنند، به مرور زمان کاربران بیشتری به این بازی اضافه می شوند و صف خرید تشکیل می شود. سیگنال دهنده در قیمت مورد نظر خود، کوین مشخص خود را با قیمتی چند برابر قیمت خرید خود در حجم بالا به فروش می رساند.

مطالب مرتبط:

دستکاری حجم مبادلات صرافی ها؛ معضل جدید صنعت ارز دیجیتال!

گروه های «پامپ و دامپ» تلگرامی، قیمت‌ها را به شدت دستکاری می‌کنند!

بیت کوین ۷۳هزار دلاری در CoinMarketCap؛ دستکاری قیمت‌ها یا خطای غیر عمد؟

نهنگ ها چه تاثیری روی بازار دارند؟

در این سناریو و سناریو های مشابه، سیگنال دهنده سود بسیار زیادی نصیبش می شود و کاربران متضرر خواهند شد. تعداد گروه هایی که از این قبیل سناریو ها استفاده می کنند، روز به روز در حال افزایش است و این گروه ها با نام گروه های پامپ و دامپ شناخته می شوند.

سیگنال های خرید و فروش بر اساس تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال ارائه می شوند. تحلیل تکنیکال بر اساس الگوهای قیمتی اخیر و گذشته بازار ، تحلیل فاندامنتال بر اساس اخبار و رویدادهای مهم صورت می گیرد.

با توجه به بررسی هایی که صورت گرفت، بالغ بر 70 درصد سیگنال های به اشتراک گذاشته شده، تحقق پیدا نکرده اند. در نظر داشته باشید که یادگیری تحلیل تکنیکال کار دشواری نیست و شما می توانید از طریق اینترنت این تحلیل ها را بیاموزید.

مهمترین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در بازار ارزهای دیجیتالی، تحلیل تکنیکال به تنهایی نمی تواند به شما در کسب سود کمکی بکند. در این بازار عوامل زیادی در قیمت تاثیر گذار هستند و یکی از آن عوامل نهنگ ها هستند. نهنگ ها با استراتژی های مختلف بازار را به سمت و سویی که خودشان دوست دارند، هدایت می کنند و با وجود فعالیتی که نهنگ ها در بازار ارزهای دیجیتالی دارند، باید بسیار مراقب سرمایه خود باشید.

اگر به دنبال کسب سود از بازار ارزهای دیجیتالی هستید، به جای استفاده از سیگنال ها، با روش های تحلیل آشنا شوید و آن ها را بیاموزید. در این صورت شما به راحتی می توانید سیگنال های خوب را تشخیص دهید و حتی استراتژی خودتان در خرید و فروش را پیاده کنید.

  • ۹۸/۰۵/۱۴
  • None 33

دامپ

پامپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی