کسب درآمد دلاری رایگان

  • ۰
  • ۰

Binance یک صرافی چینی در حال رشد در بازار ارزهای رمزپایه است. صرافی بایننس توانست در مدت 5 ماه در میان ده صرافی برتر ارزهای دیجیتال در جهان قرار گیرد. محبوبیت صرافی بایننس به سبب ویژگی های کابردی آن از جمله پشتیبانی از چندین زبان مختلف (انگلیسی، چینی، ژاپنی، کره ای)، داشتن رابط کاربری ساده و توانایی بسیار بالا در سرعت پردازش داده ها است. Binance قادر به پردازش 1.4 میلیون سفارش در ثانیه است.

Binance در حال حاضر بزرگترین صرافی ارزهای رمزپایه در جهان است که بطور میانگین بیش از 6 میلیارد دلار دارایی طی 24 ساعت در آن معامله می شود. در حالی که این صرافی مدتی پیش از طریق یک ICO راه اندازی شد، در حال حاضر به عنوان یک جایگزین خوب برای Bittrex تلقی می شود. با توجه به آسیایی بودن Binance، تاکنون کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل یا محدودیتی مواجه نشده و در حال حاضر به ایرانیان نیز خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد. در این مقاله به آموزش بایننس و نحوۀ استفاده از آن جهت مبادلات ارز های دیجیتال در پنج بخش مجزا می پردازیم :

  1. ثبت نام در صرافی بایننس (Binance)
  2. مبادله ارزهای رمزنگاری شده در صرافی بایننس (Binance)
  3. بایننس کوین (BNB) چیست؟
  4. ارزهای پشتیبانی شده در صرافی بایننس (Binance)
  5. محدودیت انتقال در صرافی بایننس (Binance)
  6. تبدیل ارزهای رمزپایه کوچک به بایننس کوین (BNB)  

ثبت نام در صرافی بایننس (Binance)

برای شروع تجارت، ابتدا باید یک حساب کاربری در Binance ایجاد کنید. ثبت نام بایننس بسیار آسان بوده و تنها نیاز به یک ایمیل معتبر دارد. ابتدا از طریق لینک زیر، وارد وب سایت صرافی بایننس شوید : ( حتما با وی پی ان وارد شوید)


لینک ثبت نام در بایننس


سپس مانند تصویر زیر، بر روی Register کلیک کنید و فیلد های موجود در صفحه ثبت نام را به دقت پر کنید.

صفحه اول وب سایت بایننس

در فیلد اول یک ایمیل معتبر وارد نمایید. در فیلد دوم یک کلمه عبور دلخواه برای خود تعیین کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کلمه عبور شما باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد. در فیلد سوم جهت تأیید، کلمه عبور خود را مجدداً وارد کنید. در فیلد چهارم نیز کد معرف خود را وارد نمایید که پر کردن این بخش اختیاری است.

پس از ثبت نام، شما می توانید کد خود را در اختیار دوستانتان قرار دهید تا در صورت معامله توسط آنها، شما نیز در دریافت کارمزد با وب سایت بایننس شریک شوید. البته این کارمزد مبلغ زیادی نیست؛ برای مثال اگر یکی از کسانی که معرفی کرده اید مبلغی معادل 1000 دلار در بایننس مبادله نماید، در مجموع 0.05 درصد از کل ارزش مبادله یعنی 50 سنت به عنوان کارمزد از حساب او کسر می شود و 50 درصد از این کارمزد معادل 25 سنت به شما تعلق می گیرد.

صفحه ثبت نام بایننس

حال پس از مطالعه قوانین بایننس، تیک تأیید را علامت زده و روی دکمه Register کلیک نمایید. بعد از کلیک بر روی Register، صفحه جدیدی باز می شود که باید در آن اثبات کنید که یک ربات نیستید. جهت اثبات ربات نبودن، قطعه جدا شده پازل را کشیده و در جای خود قرار دهید.

بعد از اتمام فرآیند ثبت نام، یک ایمیل حاوی لینک فعال سازی حساب کاربری برای شما ارسال می شود. پس از مراجعه به ایمیل خود، با کلیک بر روی گزینه “Verify Email” ثبت نام شما تکمیل شده و می توانید از طریق بخش Login، وارد صرافی بایننس شوید.

مبادله ارزهای رمزنگاری شده در صرافی بایننس (Binance)

دو گزینه جهت پلتفرم معاملاتی در Binance وجود دارد؛ Basic (پایه) و Advanced (پیشرفته). تفاوت های زیادی بین این دو حالت وجود ندارد به استثنای اینکه می توانید تجزیه و تحلیل فنی و دقیق تری را در حالت پیشرفته مشاهده کنید. واضح است که صرافی بایننس برای سرمایه گذاران عادی ایجاد نشده است. حتی حالت Basic نیز به اندازه کافی پیچیده است و جهت مبادلات ارز دیجیتال برای کاربران مبتدی ایده آل نیست.

همچنین بخوانید |  قوانین ارز های رمز پایه توسط کره جنوبی

داشبورد اصلی دارای چندین بخش از جمله ثبت سفارشات، نمودار شمعدانی و تاریخچه مبادلات است. همچنین یک نمودار عمق سفارشات نیز وجود دارد که شما می توانید آن را در یک برگه جداگانه از نمودار شمعدانی مشاهده کنید. نمودار عمق (Depth) بیانگر قدرت خرید یا فروش ارز مورد نظر در بازار است.

برای شروع مبادلات، ابتدا باید با بخش‌های مختلف صفحه Exchange آشنا شوید که در این قسمت به معرفی آنها میپردازیم:

حالت Advanced (پیشرفته) پلتفرم معاملاتی بایننس

  1. انتخاب یکی از جفت های ارزی موجود برای معامله
  2. نمودار قیمت ارز دیجیتال بر اساس محدوده‌ زمانی دلخواه
  3. قیمت آخرین معامله انجام شده‌
  4. سفارش‌های خرید که به صورت نزولی ثبت می‌شوند؛ یعنی همواره اولین سفارش دارای بیشترین قیمت است
  5. سفارش‌های فروش که به صورت صعودی ثبت می‌شوند؛ یعنی همواره اولین سفارش دارای کمترین قیمت است
  6. نمایش کل معاملات انجام شده
  7. سفارشات انجام نشده (Open Orders)، تاریخچه سفارشات (Order History)، سابقه‌ معاملات (Trade History) و موجودی حساب (Funds)
  8. ثبت سفارش خرید/فروش جدید با قیمت مشخص و تعداد مورد نظر (Limit)، ورود سفارش خرید/فروش جدید به قیمت آخرین سفارش موجود در بازار (Market)، تعیین حد سود و حد ضرر برای سفارش‌ها (Stop-Limit)

جهت شروع سرمایه گذاری، باید ابتدا حساب خود را شارژ کنید. برای انجام این کار روی پیوند “Deposits” زیر مجموعه “Funds” در بالای صفحه کلیک کنید. در صفحه “Deposits” ارز رمزنگاری شده مورد نظر خود را انتخاب نمایید. Binance یک آدرس کیف پول عمومی برای ارسال وجه شما فراهم می کند. توصیه ما این است که حساب خود را با استفاده از Bitcoin یا Ethereum شارژ نمایید، زیرا این دو سکه بیشترین جفت های ارزی را دارند. این امر به شما انعطاف پذیری بیشتری در هنگام تجارت می دهد.

سپرده گذاری در بایننس

هنگامی که حساب شما با موفقیت شارژ شد، می توانید شروع به سرمایه گذاری نمایید. با کلیک بر روی “Basic” زیرمجموعه “Exchange” در گوشه سمت چپ بالای صفحه، به داشبورد مبادلات ارزها خواهید رفت. در صرافی بایننس شما می توانید سفارشات خود را به دو روش Limit (با محدودیت) و Market (بر اساس قیمت بازار) ایجاد کنید.

حالت Basic (پایه) پلتفرم معاملاتی بایننس
حالت Basic (پایه) پلتفرم معاملاتی بایننس

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین (BNB) چیست

Binance همراه با راه اندازی صرافی، یک ICO نیز راه اندازی نمود. بایننس کوین (BNB) یک توکن ERC-20 بر پایه اتریوم است. عرضه کل آن محدود به 200 میلیون توکن BNB است و پس از آن هیچ سکه ای ایجاد نخواهد شد.

شما می توانید از BNB جهت پرداخت کارمزد مبادلات در Binance استفاده کنید؛ در حالی که می توانید پرداخت کارمزد های خود را با ارزی که مبادله می کنید نیز انجام دهید. Binance یک تخفیف 50 درصدی را به عنوان انگیزه جهت پرداخت کارمزد ها به وسیله BNB ارائه می دهد. در اولین سال عضویت در Binance، کارمزد ها هنگام پرداخت با BNB مشمول 50% تخفیف می شوند. با سپری شدن هر سال، تخفیف کارمزد ها کاهش می یابد. در پنجمین سال عضویت در صرافی بایننس، هیچگونه تخفیفی جهت کارمزد معاملات وجود ندارد.

از آنجا که تخفیف کارمزد هر ساله کاهش می یابد، ارزش توکن BNB نیز انتظار می رود در طول زمان کاهش یابد. برای مقابله با این استهلاک، Binance در طول زمان توکن های BNB را از بین می برد و مجموع عرضه BNB را از 200 میلیون به 100 میلیون کاهش می دهد. هدف از این کار، ایجاد قیمت پایدار برای بایننس کوین (BNB) در طول زمان است.

همچنین بخوانید |  صرافی Coinbase از افزونه خود جهت پرداخت با ارزهای رمزپایه در فروشگاه های اینترنتی رونمایی کرد

در حالی که پرداخت کارمزد هدف اصلی BNB است، می توانید از آن برای سرمایه گذاری در برخی از ICO هایی که در برنامه Launchpad بایننس شرکت می کنند، استفاده کنید. پس از پایان هر ICO، توکن های جدید به طور خودکار در Binance فهرست می شوند.

ارزهای پشتیبانی شده در صرافی بایننس (Binance)

تعداد ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده در Binance بسیار زیاد است، اما در حال حاضر یک طرف معامله حتما باید یکی از ارز های بیت کوین، اتریوم، تتر (USDT) یا بایننس کوین (BNB) باشد. به عنوان مثال شما نمی توانید ریپل را مستقیماً به کاردانو تبدیل کنید، بلکه ابتدا باید ریپل را به یکی از 4 ارز گفته شده تبدیل نموده و سپس ارز مورد نظرتان را خریداری کنید. تعدادی از رمز ارزهای پشتیبانی شده در Binance به شرح زیر است :

  • آرک (ARK)
  • بیت کوین (BTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • بیت کوین گلد (BTG)
  • دش (DASH)
  • ای او اس (EOS)
  • اتریوم (ETH)
  • اتریوم کلاسیک (ETC)
  • آیوتا (IOTA)
  • لایت کوین (LTC)
  • نئو (NEO)
  • و بیش از 40 ارز دیجیتال دیگر

محدودیت انتقال در صرافی بایننس (Binance)

تقریبا هیچ محدودیتی در بایننس جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در بایننس سه سطح حساب کاربری وجود دارد. حساب کاربری LEVEL 1 نیاز به هیچگونه تأییدی ندارد و شما می توانید تا سقف روزانه 2BTC از حساب خود برداشت نمایید. حساب کاربری LEVEL 2 نیاز به ارسال اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی داشته و محدودیت برداشت را به 100BTC در روز افزایش می دهد. برای ارتقاء حساب کابری خود به LEVEL 3 نیز باید با پشتیبانی بایننس ارتباط برقرار کنید.

شما فقط می توانید توسط ارزهای رمزنگاری شده حساب خود را شارژ کنید، اما هیچ محدودیتی برای مبلغی که می توانید سپرده گذاری کنید وجود ندارد. هیچ کارمزدی نیز بابت سپرده گذاری از مشتریان دریافت نمی شود. جهت ارتقاء حساب کاربری خود به LEVEL 2، باید احراز هویت دو عاملی یا Google Authenticator را فعال کنید. در حال حاضر، فقط شماره های چینی برای احراز هویت دو عاملی پشتیبانی می شوند. پس از آن شما نیاز دارید تا اطلاعات زیر را در اختیار صرافی بایننس قرار دهید:

  • نام و نام خانوادگی
  • جنسیت
  • کشور
  • شماره گذرنامه
  • عکس پاسپورت
  • یک عکس سلفی با گذرنامه

تبدیل ارزهای رمزپایه کوچک به بایننس کوین (BNB)

به تازگی صرافی بایننس قابلیت جدیدی برای کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن می توانند خرده ارزهای باقی مانده در اکانت خود را به بایننس کوین (BNB) تبدیل نمایند. جهت انجام این کار از طریق مرورگر خود وارد وب سایت Binance شوید و پس از ورود به حساب کاربری، مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

تبدیل خرده ارزها به بایننس کوین (BNB)

ابتدا بر روی گزینه “Funds” و سپس “Balances” کلیک کنید. آنگاه  “Convert to BNB” را انتخاب کنید. دارایی های قابل تبدیل باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • موجودی برای ارز دیجیتال موردنظر کمتر از 0.001 BTC و بیشتر از 0 باشد
  • توکن موردنظر از لیست ارزها حذف نشده باشد
  • توکن موردنظر به غیر از BNB باشد

با توجه به نوسانات قیمت ها، این قابلیت بر ارزش بایننس کوین (BNB) تاثیر مثبت خواهد گذاشت. هر کاربر تنها می تواند هر 24 ساعت یکبار دارایی های کوچک خود را تبدیل کند؛ یعنی فاصله بین دو عملیات باید بیشتر از 24 ساعت باشد. در حال حاضر کاربران نمی توانند تاریخچه مبادلات خود از طریق این قابلیت را بررسی کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی